معاون توسعه مدیریت اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی گفت: تا کنون ۱۶۰ میلیارد ریال از مجموع ۴۷۰ میلیارد ریال اعتبارات سفر استانی هیات دولت به این مجموعه جذب شده است.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از  روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، حسین نامی با تاکید بر اینکه پیگیری های لازم برای جذب بقیه اعتبارات در حال انجام است، افزود: از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور شهید به آذربایجان شرقی ۲۰۰ میلیارد ریال برای ساماندهی گلزارهای شهدا، ۲۰۰ میلیارد ریال برای توسعه و تجهیز بیمارستان اعصاب و روان فجر تبریز و ۷۰ میلیارد ریال نیز برای تکمیل و تجهیز بخش فیزیوتراپی موسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار تبریز اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: تخصیص اعتبارات مورد اشاره تدریجی در حال تحقق است که کمبود منابع مالی اجرای کامل مصوبات سفر استانی رئیس جمهور شهید در حوزه بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی را به تأخیر انداخته است.

نامی اظهار کرد: تاکنون حدود ۱۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان برنامه و بودجه، وزارت نفت و اعتبارات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برای اجرای مصوبات سفر استانی در حوزه بنیاد شهید آذربایجان شرقی تخصیص یافته است و در تلاشیم با جذب منابع بیشتر، شاهد تسریع در اجرای مصوبات و نهایتاً بهره‌مندی جامعۀ بزرگوار ایثارگری و آحاد مردم از ثمرات این مصوبات باشیم.

وی با بیان اینکه کارگروه ویژه و تخصصی پایش تحقق مصوبات سفر استانی در بنیاد شهید استان به طور مرتب تشکیل جلسه می دهد و پیگیر مصوبات است، یادآور شد: هدف کلی ما به نتیجه رساندن کل مصوبات است.

نامی با اشاره به اینکه نزدیک به ۳۰ درصد ردیف‌های پستی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی در ستاد استانی و ادارات شهرستانی خالی است، گفت: بنیاد شهید دارای شرح وظایف گسترده و موضوعات متنوع است و برای اجرای وظایف تعریف‌ شده‌ که بر اساس قانون بر عهده دارد، به نیروی انسانی به ویژه نیروی انسانی متخصص نیاز دارد تا بتواند هدف گذاری های صورت گرفته برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم عزتمند خانواده های شهدا و ایثارگران را دنبال و به نتایج مدنظر برساند.

وی با بیان اینکه علاوه بر ستاد استانی، مسئولان معاونت توسعۀ مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران مرکز نیز درصدد رفع کمبود نیروی انسانی آذربایجان شرقی هستند که جای قدردانی دارد، افزود: چابک سازی سازمان، امری ضروری است اما نباید مسائل و مشکلات کمبود نیرو را نیز نادیده گرفت.

نامی با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی از مهم ترین مشکلات اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی است، ادامه داد: لزوم تقویت نیروی انسانی از درخواست‌ها و مطالبات مهم استان از مرکز است.

وی آسیب شناسی نظام اداری با رویکرد تمرکززداییِ تصمیم سازی ها و افزایش اختیارات استان ها در امور مرتبط با حوزه معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران را ضروری دانست و گفت: اگر سیاست گذاری ها و تصمیم گیری ها با استفاده بیش از گذشته از ظرفیت خود استان ها باشد، ادارات کل، قدرت اجرایی بیشتری پیدا کرده، تصمیم گیری ها سهل تر شده و مسیرها به درستی طی می شود.

معاون توسعۀ مدیریت و منابع انسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی افزود: تمرکززدایی از مرکز و اِعطای اختیاراتِ بیشتر به تصمیم‌گیران استانی، کارآیی و بهره وری را نیز افزایش می دهد و همین امر در نهایت به شادابی و نشاطِ بیشترِ کارکنان منجر شده و گامی برای رشد رضایتمندی جامعۀ هدف از خدمات ارائه شده نیز خواهد بود.

نامی به تلاش بی وقفه برای توسعه مزایای معیشتی و رفاهی کارکنان اشاره و عنوان کرد: باور ما این است که در اثر کار، زندگی و در اثر زندگی، کار نباید لطمه ببیند و باید یک تعادل بین این ۲ ایجاد شود.

سفر استانی دور نخست شهد آیت الله رئیسی به آذربایجان شرقی در خرداد ماه سال ۱۴۰۱ با ۲۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار همراه بود.