معاون راهداری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: جاری شدن سیل ۲ روز گذشته به جاده‌ها و ابنیه‌های راهداری این استان ۹۰ میلیارد ریال خسارت زد.

به گزارش جارچی اخبار، «غلامرضا رسول زاده»، روز شنبه اظهار کرد: سیل شب گذشته موجب تخریب بخش هایی از پل ها، آسفالت و شانه راه مسیر اهر – مشگین شهر و خسارت بیش از ۶۰ میلیارد ریالی به جاده و ابنیه های راهداری در این مسیر شده است.

وی با بیان اینکه سیل شب گذشته موجب بسته شدن جاده اهر – مشگین شهر شده بود، افزود: با تلاش نیروهای راهداری اکنون این جاده بازگشایی شده و برای تردد خودروها، راه عبور موقت داده شده است.

معاون راهداری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: سیل ۲ روز گذشته در شهرهای هوراند، هریس و چاراویماق نیز موجب بروز خسارت ۳۰ میلیارد ریالی به جاده ها و ابنیه های راهداری شده است.

رسول زاده، ادامه داد: در زمان کنونی ۲ گروه راهداری در جاده اهر – مشگین شهر و چهار گروه نیز در سایر جاده های سیل زده مشغول لایروبی و بازسازی جاده ها هستند.

وی از رانندگان خواست برای تردد در جاده های سیل زده با احتیاط رانندگی کرده و در صورت عدم ضرورت از سفر به این شهرها خودداری کنند.

آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.