مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز از بابت حادثه سگ گزیدگی شب گذشته برای یک کودک تبریزی عذرخواهی کرد

به گزارش جارچی اخبار به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، حبیبه هراتی با بیان اینکه تغذیه سگ‌های بدون صاحب را عامل اصلی تجمع و افزایش تعداد آن‌ها در داخل شهر است اعلام کرد: مدیریت شهری خود را موظف و ملزم به پیگیری این موضوع دانسته و تا پایان روند درمانی و بهبود این کودک، در کنار خانواده او خواهد بود.

وی با اشاره به خواسته‌های متعدد شهروندان در خصوص جمع آوری سگ‌های بدون صاحب، اظهار کرد: معاونت‌های خدمات شهری مناطق دهگانه شهرداری تبریز موظف هستند به صورت روزانه نسبت به زنده گیری و انتقال سگ‌های بدون صاحب به سازمان پسماند اقدام کنند.

وی افزود: بعد از جمع آوری سگ‌های بدون صاحب و تحویل آن ها به سازمان مدیریت پسماند، انتقال به مرکز نگهداری سگ‌های بدون صاحب، فرایند کنترل جمعیت و عقیم سازی آغاز می‌شود.

هراتی با بیان اینکه یکی از معضلات اساسی در خصوص جمع آوری سگ‌های بدون صاحب غذادهی برخی شهروندان به این سگ‌ها است، افزود: غذا رسانی به سگ‌ها در پارک‌ها و خیابان‌های شهر باعث تجمع و پرسه زنی این حیوانات شده و مشکلات بهداشتی و ایمنی برای شهروندان ایجاد می‌ کند.

وی با اشاره به ارتباط مستقیم غذارسانی به سگ‌های بدون صاحب در سطح شهر و میزان زاد و ولد این حیوانات، افزود: به نظر کارشناسان، ارتباط مستقیمی بین نسبت غذارسانی به سگ‌های بدون صاحب و افزایش زاد ولد آن‌ها وجود دارد و در حقیقت غذارسانی به آن‌ها موجب ازدیاد نسل سگ‌های بدون صاحب می‌شود.