مستند کوتاه “مریم” به کارگردانی احمد معبودی به چهل و هفتمین دوره جشنواره بین المللی Elche اسپانیا راه یافت.

به گزارش جارچی اخبار،  مستند “مریم” به کارگردانی و تهیه‌کنندگی احمد معبودی پس از کسب جایزه ۵۰۰ یورویی و دیپلم افتخار در بیست و هشتمین دوره جشنواره بین المللی «La Fila Short Film Festival» اسپانیا – ۲۰۲۴، ششمین حضور خود را در این دوره از جشنواره بین المللی و ورودی گویا «Elche Film Festival» اسپانیا تجربه کرد.

کارگردان این مستند اجتماعی اظهار کرد: مستند “مریم” پیرامون زندگی دختری به نام مریم است که در سال ۱۳۵۲ در یکی از روستاهای اطراف اهواز ناپدید می‌شود.

وی افزود: عده‌ای از اهالی روستا ادعا می‌کنند که مریم توسط اقوام خود به قتل رسیده؛ این مستند روایت شاهدان این اتفاق پس از پنج دهه است.

از جمله عوامل این فیلم می‌توان به کارگردان و تهیه کننده احمد معبودی، فیلمبرداران مهران شکری و عباس جان احمدی، صدابردار علیرضا نوذرپور، تدوینگر، صداگذار و طراح پوستر کوردمان پویش و آهنگساز صادق حسین اشاره کرد.

کسب جایزه ۵۰۰ یورویی و دیپلم افتخار جشنواره بین المللی «La Fila Short Film Festival» اسپانیا، حضور در جشنواره‌های بین‌المللی «Kerala Film Festival» هند، «Festimatge Film Festival» اسپانیا و «Social Impact Film Festival» آمریکا و حضور در دوره جشنواره منطقه‌ای «سینمای جوان یاسوج» از جمله افتخارت این مستند به شمار می‌رود.

احمد معبودی هنر آموخته انجمن سینمای جوان اهواز است که پیش از این با فیلم‌های مستند «من شیخ عبدالصاحب هستم» و «ام رضا» برنده جوایز متعدد داخلی و خارجی شده است.