اعضای شورای شهر تهران درباره حضور معاونان شهرداری تهران در ستاد انتخاباتی علیرضا زاکانی و رونمایی از طرح های جدید مدیریت شهری در این ایام توضیحاتی ارائه کردند.

به گزارش جارچی اخبار، با تایید صلاحیت علیرضا زاکانی از سوی شورای نگهبان و حضور وی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری رسما شهردار تهران از روز سه شنبه هفته گذشته برای انجام کارهای تبلیغاتی به مرخصی رفت. البته شهردار تهران تنها کسی نیست که از شهرداری تهران در کار تبلیغات انتخاباتی حضور دارد، بلکه معاونان وی از جمله لطف الله فروزنده (معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران)، امین توکلی‌زاده (معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران)، داوود گودرزی (شهردار منطقه ۵)، علی نادعلی (سخنگوی شورای شهر تهران) از شهردار تهران برای فعالیت در ستاد انتخاباتی حکم گرفته و در ستاد انتخاباتی شهردار تهران فعالیت می‌کنند. مطهر محمدخانی سخنگوی شهردار تهران سخنگوی شهرداری تهران نیز در مرخصی است و در ستاد انتخاباتی شهردار تهران فعالیت می‌کند.

هیچ مشکلی در شهر ایجاد نخواهد شد

«پرویز سروری» نائب رییس شورای اسلامی شهر تهران  درباره حضور معاونان شهردار در ستاد انتخاباتی شهردار تهران و اینکه آیا با نبود این معاونان خللی در اداره شهر ایجاد نمی‌شود، گفت: مشکلی وجود ندارد. مدت انتخابات حدود دو هفته است و هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است. در بخش‌هایی هم که معاون شهردار حضور ندارد، نفر بعدی وی این مسئولیت را برعهده دارد و کارها را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: در گذشته هم که آقای احمدی نژاد یا آقای قالیباف برای ریاست جمهوری کاندیدا شدند. این مدت را مرخصی می‌گرفتند. مرخصی هم دلیل بر اینکه نمی‌توانند در امور شهر مداخله کنند نیست، یعنی اگر موردی باشد حتما ارتباط برقرار کرده و صحبت می‌کنند و دستورات داده می شود.

نائب رییس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: در این شهر مشکلی ایجاد نخواهد شد و چون مدت زمان انتخابات دو هفته است و معاونت هم اگر معاون هم نباشد، کار را انجام می‌دهد بنابراین کار شهر زمین نمی‌ماند و اگر مشکلی هم باشد از معاون یا شهردار درباره آن موضوع پرسش خواهد شد.

شورا تمام تلاش خود را می کند تا تخلفی صورت نگیرد

«جعفربندی شربیانی» عضو هیات رییسه شورای شهر تهران درباره مرخصی معاونان شهردار گفت: قانون در این حوزه کاملا مشخص است و ریاست شورا نیز بنابر اصول قانونی و قانون شهرداری‌ها موضوع را مدیریت می‌کنند.

وی درباره رونمایی از برنامه‌های مدیریت شهری در روزهای گذشته و شائبه خدمت‌رسانی بیشتر در ایام انتخابات ادامه داد: فکر می‌کنم شاکله شورا تمام تلاش خود را در این زمینه کرده است که تخلفی صورت نگیرد و به موضوع هم نظارت دارد.

این عضو شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که با توجه به حضور معاونان شهردار تهران و برخی دیگر از اعضای شهرداری تهران در ستاد انتخاباتی شهردار تهران آیا برای اداره شهر مشکلی ایجاد نخواهد شد، گفت: انشاءالله که نمی‌شود.