سخنگوی ایران ایر با اعلام جزییات پرواز برگشت حجاج گفت: پرواز برگشت حجاج از یکم تیرماه آغاز می‌شود و تا ۲۴ تیر ماه ادامه دارد.

به گزارش جارچی اخبار، حسام قربانعلی درباره برنامه پرواز برگشت حجاح اظهار داشت: پرواز برگشت ۸۷ هزار و ۵۰۰ زائر از دو فرودگاه مدینه و جده از یکم تیرماه ماه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه عمده پروازهای برگشت از فرودگاه مدینه خواهد بود، گفت: در روزهای اول پروازهای برگشت با بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ حاجی از فرودگاه مدینه و بیش از ۵۰۰ زائر از فرودگاه جده به ۲۱ ایستگاه پروازی در کشورمان انجام خواهد شد و مقصد بیشتر حجاج فرودگاه امام خمینی خواهد بود.

سخنگوی شرکت هواپیمایی ایران‌ایر(هما) ادامه داد: شرکت هواپیمایی ایران ایر با ۸ فروند هواپیما به تنهایی پروازهای حج ۱۴۰۳ را انجام داده و با حضور ایرلاین دیگری موافقت نشد البته پروازهای پشتیبان به کار گرفته‌ شده‌اند و درباره پشتیبانی پروازهای حج مشکلی ایجاد نشد.

قربانعلی با بیان اینکه میانگین تاخیر پروازهای رفت حجاج کمتر از ۴۰ دقیقه بوده، گفت: پروازهای برگشت تا ۲۴ تیرماه ادامه خواهد داشت و انشالله پرونده حج ۱۴۰۳ بدون مشکل بسته می‌شود.

وی درباره سقف وزن مجاز حمل بار برای حجاج در پرواز حجاج اظهار داشت: محدودیت برای وزن معقول و متعارف بار حاجی‌ها در نظر نگرفته‌ایم و همه تلاش شرکت هواپیمایی ایران‌ ایر این است که در ارائه خدمات بار نهایت مساعدت و همکاری را با حاجی‌ها داشته باشد.