نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: پزشکیان هم از نظر زبانی آذری است و هم اینکه در یک شهر کردنشین متولد شده و با آداب و رسوم کردها آشناست و می‌شود ایشان را یک شخصیت جامع الاطراف دانست که درد اقوام و ملیت‌های ایران را می‌داند.

به گزارش جارچی اخبار، جلال جلالی زاده درباره وضعیت پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری گفت: به نظر من کاندیدا شدن آقای پزشکیان خیلی کار مثبت و مفیدی بوده، چون به هر صورت با توجه به سوابق مثبت، پاکدستی و پاکدامنی و همچنین سابقه اجرایی و قانون‌گذاری و از نظر تخصصی و ارتباط با مردم و همچنین از نظر سابقه جبهه و جنگ هم به هر صورت می‌طلبد که شخصی مثل ایشان به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود. ایشان هم از نظر زبانی آذری است و هم اینکه در یک شهر کردنشین متولد شده، با آداب و رسوم کردها آشنا است یعنی می‌شود ایشان را یک شخصیت جامع الاطراف دانست که درد اقوام و ملیت‌های ایران را می‌داند و با آنها آشناست و از این جهت که شخص متدین، متواضع و آدم صریح الهجه‌ای است، من معتقدم که کاندیدا شدن ایشان به عنوان رییس‌جمهور اقدام مثبت و ارزشمندی بوده است.

مناطق وسیعی از ایران بالقوه طرفدار آقای پزشکیان هستند

وی در خصوص جایگاه پزشکیان نسبت به سایر کاندیداها در میان مردم مناطق کردنشین گفت: معتقدم برعکس کاندیداهای دیگری که گاهی ممکن است محافظه‌کاری و تنگ نظری آنها مانع از ارتباط قوی و مستحکم با اقوام و مذاهب ایرانی شده باشد، آقای پزشکیان باید با توجه به اینکه خودشان هم در همین اقوام و مذاهب بزرگ شده و اقبال مثبتی هم نسبت به ایشان در اقوام و مذهب وجود دارد، دیدگاه های خود را در این خصوص مطرح کند. پزشکیان می‌تواند آرایی بدون مسئله از سوی اصلاح طلبان و سایر مناطق مرکزی ایران داشته باشد. من فکر کنم آقای پزشکیان باید در شعارهای تبلیغاتی‌اش به بی توجهی که نسبت به برخی اقوام و مذاهب تاکنون بوده اشاره کند. من فقط می‌توانم اعلام کنم که مناطق وسیعی از ایران بالقوه طرفدار آقای پزشکیان هستند.

ستادهای کردستان و زاهدان برای پزشکیان تشکیل شده است

جلالی زاده در پاسخ به این سوال که آیا از پزشکیان برای حضور در مناطق کردنشین دعوت شده است، گفت: بله اما تازه از امروز آقای پزشکیان سفرهای استانی‌شان را شروع کردند ولی ستاد کردستان که مسئولیت آن با آقای دکتر قریب سجادی است و از اصلاح‌طلبان هستند، تشکیل شده است و همچنین در زاهدان هم این ستاد از سوی آقای دکتر باقر کرد که قبلا هم نماینده زاهدان بودند و از افراد نزدیک به مولانا عبدالحمید هستند، تشکیل شده است. ستادهای آقای پزشکیان در مناطق آذربایجان غربی و دیگر مناطق اهل سنت، باید متشکل از اهل سنت، اهل تشیع و از فعالان سنی اصلاح‌طلب باشند که حتماً می‌توانند نسبت به جمع آرا به نفع آقای پزشکیان خیلی موثر باشند.

وی افزود: البته تشکیل ستادهای آقای پزشکیان در مناطق سنی‌نشین باید خیلی دقیق و حکیمانه کار کنند تا  خدایی ناخواسته بعضی افراد با تنگ‌نظری کاری نکنند که به ضرر آقای پزشکیان تمام شود. من فکر می‌کنم ستادهای ایشان قبل از استان‌های دیگر در این دو استان سنی‌نشین تشکیل شدند.

بیانیه اخیر پزشکیان، مایه دلگرمی اهل سنت بود

این فعال سیاسی با بیان اینکه بیانیه اخیر پزشکیان، مایه دلگرمی اهل سنت بود، گفت: این بیانیه‌ای که ایشان داده بودند، بیانیه‌ مثبت و ارزشمندی بود و به نظر من تاکنون هیچ کاندیدایی چنین بیانیه‌ای را خطاب به همه‌ی اقوام و مذاهب و برای ایرانیان صادر نکرده است. برای اولین بار اسمی از تالش‌ها بردند و اسم تمام اقوام و مذاهب ایرانی را آوردند این می‌تواند موجب دلگرمی باشد، واقعاً همه ساکنان ایران و همه ایرانیان دلشان به این خوش است که در داخل این کشور که مثل خانه خودشان است، قابل احترام باشند و به رای و نظر آنها توجه شود و این‌ها را در مقاطع حساس مثل انتخابات ریاست جمهوری به حساب آورند و روی رای آن‌ها حساب کنند، من فکر می‌کنم این بیانیه آقای پزشکیان، یک بیانیه کارشناسانه و به نظر من ارزشمند بود که می‌تواند مایه دلگرمی اهل سنت باشد.

کاندیدای نهایی اصولگرایان قالیباف است

بقیه آمده‌اند که پزشکیان را خسته کنند

جلالی زاده در پاسخ به این سوال که کدام کاندیدای اصولگرایان پوششی است، گفت: فکر می‌کنم به غیر از قالیباف بقیه‌ی کاندیداها پوششی هستند. این‌ها به نظر من در مناظرات شرکت می‌کنند به خاطر اینکه هم وقت بیشتری بگیرند و هم آقای پزشکیان را خسته کنند و بتوانند هر کدام‌شان یک نکته‌ای را برای دل خوش کردن مردم و جذب مردم اعلام کنند اما در پایان به نظر من تنها کاندیدای اصلی اصول‌گراها فکر می‌کنم قالیباف است‌.

وی در ادامه عنوان کرد: کاندیداهای ریاست جمهوری به نظر من باید حرف تازه‌ای برای مردم داشته باشند مردم ما دلسرد و ناامیدند. واقعا در تنگنا و تحت فشار هستند و هر خانواده‌ای را می‌بینید بچه های بیکار دارند و فقر، فساد و ناهنجاری‌های اجتماعی جامعه را فرا گرفته است. به نظر من کاندیداهای راستگو باید بیایند نسبت به مشکلات مردم در حوزه اجرایی و آنچه که وظایف دولت است انگشت روی نقاط ضعف و مشکلات به جا مانده بگذارد.

پزشکیان باید بگوید که رقبایش می‌خواهند وضعیتی که امروز مردم را دچار بدبختی کرده ادامه دهند

این فعال سیاسی در پاسخ به این سوال که پزشکیان در مقابل اصولگرایان چه رویکردی باید داشته باشد، گفت:  مشکلاتی هست که ایشان نقشی در ایجاد آنها نداشته اما در مقابل هم می تواند با کار کارشناسی و با ارائه نظرات و دیدگاه‌های علمی، راهکارهایی را برای حل این مشکلات به مردم ارائه دهد. از متخصصان در زمینه‌های مختلف برای تبیین نظرات و دیدگاه‌های خود استفاده کند و  من فکر می‌کنم، این نقطه قوت ایشان می تواند باشد.

وی گفت: با توجه به اینکه تاکنون دولت در اختیار اصولگرایان بوده و این وضعیت ناگوار فعلی محصول عملکرد آنها بوده است، شرایط فعلی نقطه مثبتی برای آقای پزشکیان است که به همین‌ها اشاره کند و بگوید که مردم من آمده‌ام که شما را از این وضعیت نجات دهم. به نظر من آقای پزشکیان باید همین نکته را بگوید که این‌هایی که مقابل من و رقیب من هستند، می‌خواهند وضعیتی که امروز شما را دچار این همه بدبختی کرده ادامه دهند، من آمده‌ام که جلوی آن را بگیرم. همین هم برای او کافی است.