نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: مشی نظام، مشی تحمل و مدارا بود و به هیچ عنوان نظام ما به دنبال برخورد خشن نبود و این به ما تحمیل شد؛ تجربه تاریخ و اسناد تاریخی گواهی بر این مدعاست.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا، حجت الاسلام «مصطفی پورمحمدی » در یکی از شبکه‌های اجتماعی به بازنشر کلیپی با این مضمون که چه کسی خشونت را آغاز کرد پرداخت و افزود: اواخر سال ۵۸ تا خرداد سال ۶۰ دادستان مسجدسلیمان بودم. در خیابان اصلی این شهر در دو طرف خیابان همه گروه‌های سیاسی از کمونیست‌ها، چپ‌ها، حتی کومله، خلق مسلمان، منافقین و غیره بساط کتاب‌ها، بیانیه‌ها و نشریات‌شان در پیاده‌رو خیابان پهن بود و به واقع معرکه‌ای بود.

وی ادامه‌داد: در میزگردهایی که اوایل انقلاب مرحوم شهید بهشتی و مرحوم مصباح برگزار می‌کردند، امثال کیانوری و احسان طبری که رهبران مارکسیستی در کشور بودند به همراه دیگران حضور داشتند.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: بر این اساس مشی نظام، مشی تحمل و مدارا بود و به هیچ عنوان نظام ما به دنبال برخورد خشن نبود و این به ما تحمیل شد؛ تجربه تاریخ و اسناد تاریخی گواهی بر این مدعاست.

وی گفت: همه این گروه ها بودند و فعالیت و دفتر و تشکیلات داشتند، اما شروع کردند به جمع آوری اسلحه.

این کاندیدای چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: برخی می‌گفتند چون شما اینها را اعدام کردید و خشونت به خرج دادید، به جنگ مسلحانه رو آوردند. اما سوال می‌پرسم چند نفر از منافقین، کردهای مارکسیستی و چپی در زندان‌های ما قبل از ۳۰ خرداد زندانی داشتند؟ به جز گروه فرقان که شهید مطهری و سپهبد قرنی را به شهادت رساندند و آقای هاشمی رفسنجانی را ترور کردند و عملیات دیگری داشتند.

وی تصریح‌کرد: کردهای کردستان، خلق عرب در تبریز و آذربایجان، کمی هم خلق ترکمن و بلوچستان عملیات کردند یا تجزیه طلب بودند و در واقع درگیری‌ها اینجا بود، در کردستان هم دیدیم که آنها شروع کننده بودند.