مدیرعامل سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز گفت: این سازمان برای عید قربان، امکانات لازم برای کشتار حداقل یک هزار راس دام در این شهر و ارایه خدمات رایگان به شهروندان را انجام داده است.

به گزارش جارچی اخبار، کریم قدرتی با بیان اینکه در این راستا چندین قربانگاه موقت و دایمی برای ارایه خدمات به شهروندان در این روز آماده شده است، افزود: سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز و میدان دام این سازمان به عنوان محل دایمی برای فروش و کشتار دام فعال خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه یک گروه کامل در این سازمان آماده ارایه خدمات به شهروندان هستند، اظهار کرد: چهار قربانگاه موقت و یک گروه سیار نیز در سطح شهر به شهروندان خدمات ارایه خواهند داد.

مدیرعامل سازمان کشتارگاه صنعتی شهردار تبریز گفت: با توجه به گرمای هوا و احتمال شیوع بیماری تب کریمه کنگو و بیماری های مشترک دامی، شهروندان هرگونه کشتار دام را با نظارت دامپزشکان مستقر در قربانگاه های دایمی، موقت و سیار ذبح کنند.

قدرتی، با تاکید بر رعایت «پیش سرد» گوشت قربانی از سوی شهروندان، ادامه داد: شهروندان، گوشت قربانی و آلایش خوراکی دام را بلافاصله بعد از کشتار مصرف نکنند.

وی یادآور شد: شهروندان برای جلوگیری از شیوع بیماری های مشترک دامی، گوشت قربانی را به مدت ۲۴ ساعت در دمای صفر تا چهار درجه سانتی گراد نگهداری و بعد از طی این مدت از آن استفاده کنند.

فردا دوشنبه ۲۸ خرداد همزمان با دهم ذی الحجه عید قربان است.