رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در آذربایجان‌شرقی گفت: نظام مردم‌سالاری دینی حق تعیین سرنوشت اجتماعی و سیاسی را از طریق انتخابات به ملت واگذار کرده و لازمه دخالت در سرنوشت و انتخاب، آگاهی است.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا،«صمد عزیزی» روز یکشنبه در نشست تخصصی مشارکت آگاهانه که در دانشگاه آزاد اسلامی مراغه برگزار شد، افزود:کشورمان به موجب اصل ۶ قانونی اساسی باید با اتکا به آرای عمومی اداره شود و ساز و کار مدیریت امور کشور در همان اصل «انتخابات» عنوان شده است.

عزیزی: رییس‌جمهوری انتحاب کنیم که در شرایط کنونی بتواند نیازهای کشور را تامین کند

وی ادامه داد: بر همین اساس هریک از ما به عنوان یک شهروند نظام، سهمی در مدیریت کشور داریم و باید با علم و اطلاع لازم پای صندوق رای حاضر شویم.

وی تاکید کرد: رییس‌جمهوری انتحاب کنیم که در شرایط کنونی بتواند نیازهای کشور را تامین کرده و مسایل مهم موجود را حل کند و برای آن راهکار داشته باشد.

«عزیزی» ادامه داد: یکی از ویژگی‌های مهم شهید جمهور، اراده مصمم ایشان برای حل مسایل بود، ایشان راه‌حل را در داخل کشور جست‌وجو می‌کرد و در مسیر رسیدن به راه‌حل به مسایل حاشیه‌ای بی‌توجه بود.

وی با بیان اینکه یکی از شگردهای دشمنان خارج کردن ذهن‌ها از توجه به حل مسایل اصلی است، افزود: شهید آیت‌الله رییسی در دوره سه ساله، روی حل مسایل تمرکز داشت و از حواشی دوری کرد.

وی جابجایی اولویت‌ها را از اهداف دشمنان عنوان کرد و ادامه داد: این جابجایی موجب نارضایتی می‌شود و شهید جمهور بر همین اساس به اولویت‌ها و تکیه بر جوانان و توان داخلی توجه ویژه داشت.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در آذربایجان‌شرقی شهید جمهور به اولویت‌ها و تکیه بر جوانان و توان داخلی توجه ویژه داشت

«عزیزی» اظهار کرد: برخی‌ها زمانی که شهید دکتر «مالک رحمتی» به عنوان استاندار آذربایجان‌شرقی انتخاب شد، گفتند جوان است و نمی‌تواند مدیریت کند اما همان افراد بعدها اظهار نظر قبلی خودشان را پس گرفتند.

وی با بیان اینکه جوانان کشورمان می‌توانند جهادی عمل کرده و مسایل را حل کند، افزود: شهید «مالک رحمتی» یکی از مصادیق اعتماد شهید جمهور به جوانان است.

سرنوشت کشور در گرو انتخاب من و شماست

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان آذربایجان‌شرقی گفت: سرنوشت کشور در گرو انتخاب‌های من و شماست و آثار انتخابمان دامن‌گیر خودمان می‌شود.

«عزیزی» افزود: انتخاب ما نه تنها در آینده خود ما موثر است، بلکه آینده دیگران را هم رقم می‌زند و بر همین اساس باید آگاهانه باشد.

وی اضافه کرد: حق مدیریت کشورمان به واسطه انتخابات به تک‌تک ملت ایران تعلق دارد و اگر قرار است آن را برای چهار سال به یک نامزد تفویض کنیم، باید در خصوص آن حساسیت داشته باشیم.

وی ادامه داد: در مصوبه شورای نگهبان برای احراز صلاحیت داوطلبان چهار شرط اساسی شامل «رجل مذهبی بودن»، «رجل سیاسی بودن»، «مدیر بودن» و «مدبر بودن» وجود دارد و انتظار می‌رود مردم نیز به اصول توجه داشته باشند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان آذربایجان‌شرقی به جمله معروف امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه «احدی شرعا نمی‌تواند کورکورانه و بدون تحقیق به کسی رای دهد» اشاره، و اضافه کرد: هر رای در سرنوشت کشور تاثیرگذار است و با انتخاب آگاهانه می‌توانیم کشور را با سرعت به سمت قله پیش ببریم.

«عزیزی» با تاکید بر اینکه رییس‌جمهور آینده کشورمان باید ما را به سمت قله پیش ببرد، افزود: روزگاری اسراییل پشت مرزهایمان ما را تهدید می‌کرد اما امروز در سرزمین‌های اشغالی هم امنیت ندارد.

وی ادامه داد: امروز سازمان ملل به صورت رسمی علیه اسراییل موضع می‌گیرد و همه در دنیا از نابودی اسراییل سخن می‌گویند و لابی صهیونیستی رو به افول گذاشته است.

وی اضافه کرد: امروز جهانیان تحقیر اسراییل توسط حماس را مشاهده می کنند در حالی که کسی تصور نمی‌کرد که انقلاب اسلامی بتواند چنین معجزه‌ای بکند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه انقلاب ما با امدادهای غیبی پیروز شد، بیان کرد: این انقلاب با همان امدادهای غیبی به کار خود ادامه می دهد و من وشما وظیفه داریم تا با انتخاب آگاهانه، به پیشرفت کشورمان سرعت ببخشیم.

«عزیزی» همچنین با بیان اینکه حماسه حضور مردم در آیین تشییع و تدفین شهدای خدمت حامل پیام است، افزود: مشارکت انتخاباتی در وهله نخست و انتخاب آگاهانه در مرحله بعدی از اهمیت ویژه برخوردار است.

وی در مورد نحوه احراز صلاحیت در انتخابات ریاست جمهوری هم بیان کرد: بر اساس قانون انتخابات ریاست جمهوری، بررسی صلاحیت‌ها به صورت متمرکز در شورای نگهبان انجام می‌شود و تنها ۲ گزینه احراز صلاحیت یا عدم احراز صلاحیت مطرح است.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان آذربایجان‌شرقی این را هم بیان کرد که در انتخابات ریاست جمهوری چون رد صلاحیت وجود ندارد، اعتراض هم وجود ندارد؛ ضمن اینکه شرط احراز صلاحیت اخذ هفت رای از ۱۲ رای اعضای شورای نگهبان است.

این نشست تخصصی با عنوان «مشارکت آگاهانه» در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری با همکاری بسیج دانشجویی، بسیج اساتید و کارکنان و جامعه اسلامی مدرسان دانشگاه آزاد اسلامی مراغه و در سالن اندیشه این واحد برگزاری شد.