مهاجم اسبق استقلال صحبت‌های جالبی در خصوص آینده استقلال و فصلی که پشت سر گذاشتند، به زبان آورده است.

به گزارش جارچی اخبار، صمد مرفاوی مهاجم اسبق استقلال که سابقه سرمربیگری این تیم را نیز دارد، درباره فصل پرماجرای آبی‌ها اینطور واکنش نشان داد.

استقلال از رسیدن به قهرمانی باز ماند، چه نظری در این خصوص دارید؟

پیش از هر چیزی، باید بگویم که فوتبال کشور ما از حساسیت زیادی برخوردار است و خیلی‌ها با این ورزش دلخوش هستند. بخصوص هواداران استقلال که حسابی پیگیر شرایط تیمشان هستند و شناخت خوبی هم از فوتبال دارند. اما درباره استقلال، قبل از هر چیزی باید به این نکته اشاره کنم که این تیم پیش از بیست و سومین دوره لیگ برتر شرایط نرمالی نداشت و از همان روزهای نقل و انتقالات گرفتار برخی حواشی و مشکلات بود و درحقیقت شروع خوبی نداشت، تغییرات مداوم، رها بودن مدیریت باشگاه، اختلاف مدیریت با بازیکنان و کادر فنی و… بخشی از مشکلات تیم در آغاز این دوره بود.

البته بحث سقف بودجه هم خیلی به ضرر استقلال شد.

دقیقاً بخشی از مشکلات اصلی استقلال به همین موضوع برمی‌گشت. البته مدیریت باشگاه هم به طور طبیعی به دنبال حل مشکلات بود که برخی از آنها به دوره‌های قبل برمی‌گشت مثل بدهی‌ها که حسابی استقلال را اذیت کرد. موضوع دریافت نکردن مجوز حرفه‌ای هم به همه اینها اضافه شد.

عملکرد کادر فنی چطور بود؟

کادر فنی هم تلاش خودش را می‌کرد و با همه مشکلاتی که وجود داشت، نکونام توانست تیم را در صدر جدول برای مدت طولانی حفظ کند، اما این شکننده بود و در نهایت در یک بازی جایگاهش را از دست داد و دیگر فرصتی برای جبران نبود. وضعیت فنی طوری بود که نتایج هر لحظه و هر آن می‌توانست تغییر کند که همین اتفاق هم رخ داد و استقلال قهرمانی را از دست داد.

یعنی عامل از دست رفتن قهرمانی، حواشی تیم بود؟

می‌شود اینطور هم گفت، به هر حال استقلال با وجود تلاش‌های کادرفنی هماهنگ نبود، مشکلات زیادی داشت و اختلافات به تیم ضربه زد.

با این وجود به نظر می‌رسد یکی از بهترین فصل‌ها برای استقلال بود؟

اینکه قهرمانی از دست رفت، به نظرم چیزی از ارزش‌های استقلال کم نمی‌کند. بردهای خوبی داشت، نتایج خوبی گرفت، امتیازات زیادی جمع کرد، هفته‌ها در صدر بود و در نهایت با کمترین اختلاف قهرمانی را از دست داد که قشنگی فوتبال هم به همین چیزهاست. بالاخره باید یک تیم قهرمان می‌شد.

شرایط فعلی را چطور ارزیابی می‌کنید؟

الان فکر می‌کنم اوضاع بهتر است، تیم مالک پیدا کرده و این می‌تواند به نفع استقلال باشد. باید خیلی زود وارد نقل و انتقالات شوند و بازیکنان مورد نیاز را جذب کنند. در برخی پست‌ها استقلال به بازیکن نیاز دارد و ضعف‌هایش را باید پوشش دهد.

البته به نظر استقلال نمی‌تواند به هر بازیکنی اعتماد کند؟

صددرصد استقلال به بازیکنانی نیاز دارد که تفکر و انگیزه قهرمانی داشته باشند. تیم باید به یک آرامش خوبی دست پیدا کند و با تفکر قهرمانی وارد رقابت‌های بعدی شود.

آیا موافق ادامه کار با جواد نکونام هستید؟

اولاً اینکه خیلی زود باید تصمیم بگیرند. نکونام تیم را خوب جمع کرد و شرایط را برای امتیازگیری مهیا کرد، البته باید مسائل اختلافی و حاشیه‌ای را بهتر جمع می‌کرد. به هر حال معتقدم که باید به مربی فرصت داد تا بتواند خودش تیمش را ببندد و سبک بازی‌اش را جا بیندازد تا تیمش را به قهرمانی برساند. استقلال نیاز به تفکر قهرمانی دارد.