سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که حزب الله لبنان از هفتم اکتبر (۱۵ مهر ماه) گذشته تاکنون، بیش از پنج هزار راکت و موشک به طرف سرزمین‌های اشغالی فلسطین شلیک کرده است.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از  آناتولی، «دانیل هاگاری» افزود: برای بازگشت «اسرائیلی ها» به شمال، تلاش خواهیم کرد و این امر، غیر قابل مذاکره است.

سخنگوی ارتش رژیم اشغالگر افزود: حزب الله حملاتش علیه اسرائیل را تشدید کرده است.

هاگاری همچنین گفت: حملات فزاینده حزب الله ما را به لبه پرتگاهی می رساند که ممکن است افزایش تنش در سطح گسترده تری باشد و این افزایش ممکن است پیامدهای ویرانگری برای لبنان و منطقه داشته باشد.

از ابتدای عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) گذشته تاکنون، حزب الله و برخی از گروههای مقاومت فلسطین در جنوب لبنان، مواضع نظامیان اشغالگر و شهرک های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را هدف حمله قرار داده اند.

هدف حزب‌الله لبنان از این عملیات، درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه بوده است.

این امر، باعث ناامن شدن شمال فلسطین اشغالی برای شهرک نشین صهیونیست و فرار آنها از این منطقه شده است. به همین دلیل بخش های گسترده ای از این منطقه خالی از سکنه شده است و صهیونیست های اسکان داده شده در شهرک های نزدیک مرز با لبنان اعلام کرده اند حتی پس از پایان جنگ، حاضر به بازگشت به این مناطق نیستند.