شهردار منطقه ۱۰ تبریز گفت: عملیات تملک طرح مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب ( آیت الله آل هاشم) در قالب بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری با ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی ادامه دارد.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از  روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰ تبریز، «موسی زارعی» افزود: روند اجرایی تملک و آزادسازی املاک و واحدهای واقع در مسیر این پروژه به طول یکهزار و ۶۰۰ متر و عرض ۴۵ متر رو به اتمام است.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح در مجموع ۳۳۰ واحد مسکونی موجود در این مسیر باید تملک شود، اظهار کرد: در فاز اول اجرای عملیات تملک پروژه مسیرگشایی ۴۵ متری، ۹۷ باب ملک مسکونی تملک و تخریب شده است.

شهردار منطقه ۱۰ تبریز گفت: به منظور تسهیل در تردد وسایل نقلیه و رفع مشکلات چندین ساله عبور و مرور شهروندان ساکن این منطقه، تملک و آزادسازی این طرح با روند خوبی در جریان است.

زارعی، با بیان اینکه این پروژه یکی از بزرگترین و مهمترین پروژه های مسیرگشایی شهرداری تبریز است، افزود: با هدف حذف نازیبایی ها و در راستای تامین رفاه و آرامش ساکنان محدوده پروژه، تیم های معاونت خدمات شهری منطقه ۱۰ در حال ساماندهی، خاکبرداری و تسطیح مسیر ایده لو واقع در طرح هستند.

وی یادآور شد: شهرداری این منطقه پیگیر اجرای پروژه های مسیرگشایی در بافت حاشیه نشین است این طرح، به طرح نجات تبریز مشهور شده است، ساکنان محدوده یاد شده با خروج از بن بست ترددی و ترافیکی از خدمات و امکانات به وجود آمده بهره مند خواهند شد.

کلانشهر حدود ۲ میلیون نفری تبریز دارای ۱۰ منطقه شهرداری است.