یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: چهار کاندیدا در حال توجیه کردن و لفاظی برای پنهان کردن واقعیت‌هایی هستند که در آن مشارکت داشتند از جمله تحریم‌ها. این مناظره ها تاثیر خواهد گذاشت و به تدریج مشارکت را افزایش می‌دهد امیدوارم که آقای پزشکیان با این روند افزایشی که در جذب آرا دارد، به یک نقطه مطلوبی در ۸ تیر برسد.

به گزارش جارچی اخبار، حسین نورانی نژاد، در خصوص جناح بندی ها در مناظره های انتخاباتی، گفت تفاوت دو نگاه روشن است، یک نگاهی که دارد سعی می‌کند، فضای انزوای ایران، قطع ارتباط با جهان و وضع موجود را توجیه کند و ربط وثیق اقتصاد و سرنوشت معیشت مردم با دیپلماسی و سیاست را منکر شود و در واقع ادامه همان رویکردی است که در زمانی احمدی‌نژاد می‌گفت آنقدر قطعنامه صادر کنید تا قطعنامه دانتان پاره شود منتها این را با لفاظی بیان می‌کنند. چون می‌دانند که میان مردم، چنین نگاهی چقدر مردود است، با لفاظی بیان می‌کنند.

جایی که پزشکیان ایستاده جای درستی است

وی عنوان کرد:  آقای پورمحمدی آمده که راه خودش را برود و خطش را از آن چهار اصولگرای دیگر جدا کرده‌ است اما آن کسی که کاملاً نگاهش متکی به یک نگاه متفاوتی است، واقع بینانه‌تر است و نمی‌خواهد مشکلات را انکار کند، آقای پزشکیان است. تنها مشکل شاید این باشد که ایشان هنوز به صراحتی که  مخاطب انتظار دارد تا این لحظه دست پیدا نکرده است او باید صریح‌تر صحبت کند تا تشخیص برای مردم راحت‌تر شود و کسانی که تمایل به شرکت ندارند هم بیشتر راغب شوند و شرکت کنند و آنهایی که تصمیم به شرکت دارند، بتوانند انتخاب کنند.

نورانی نژاد ادامه داد: به نظر من فاصله بین نگاه طرفین در این ماجرا خیلی زیاد است و تفاوت معناداری بین پزشکیان با سایر کاندیداها وجود دارد جایی که آقای پزشکیان ایستاده است جای درستی است دفاع از این جایگاه و از این موضع همانطور که فعلاً اتفاق افتاده است باید با شتاب و سرعت بیشتر و پشتکار بیشتری اصلاح شود. آقای پزشکیان به راحتی می‌تواند نظر مردم را جمع جلب کند.

نامزدهای اصولگرا مدافعان وضع موجود هستند

این فعال اصلاح‌طلب در پاسخ به این سوال که وعده‌هایی که اصولگرایان مطرح می کنند چقدر به عملکرد آن ها نزدیک است، گفت:  مسئله این است که چهار کاندیدای اصولگرا، سرنوشت بد اقتصادی ما را به وضوح، نهان می‌کنند. در حوزه‌های دیگر سیاستی و دیپلماتیک پزشکیان و پورمحمدی به درستی به مسائل و مشکلات اشاره می‌کنند. چهار کاندیدا، مدافعان وضع موجود هستند و پزشکیان دارد از تغییر دفاع می‌کند.

چهار کاندیدا در حال توجیه کردن و لفاظی برای پنهان کردن واقعیت‌ها هستند

مناظره ها به تدریج مشارکت را افزایش می‌دهد

وی افزود: موضع پورمحمدی، موضع میان‌گرایانه است و از این جهت متفاوت با آن چهار نفر است. زاکانی با همان روحیه خاصی که از او سراغ داریم، آمده که تخریب کند و چقدر تلخ و بد است سرنوشت کسی که در سیاست ایفاگر چنین نقش‌هایی باشد. مردم در زندگی‌شان فاصله بین این ادعاها و واقعیت را می‌بینند.

این فعال سیاسی گفت: چهار کاندیدا در حال توجیه کردن و لفاظی برای پنهان کردن واقعیت‌هایی هستند که در آن مشارکت داشتند از جمله تحریم‌ها. این مناظره ها تاثیر خواهد گذاشت و به تدریج مشارکت را افزایش می‌دهد امیدوارم که آقای پزشکیان با این روند افزایشی که در جذب آرا دارد، به یک نقطه مطلوبی در ۸ تیر برسد.