مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی با تشریح جزییات ١٣١ پرواز برگشت حجاج از امروز تا ٢۵ تیرماه گفت: برنامه پروازهای خارجی هیچ تغییری نمی‌کند.

به گزارش جارچی اخبار، سعید چلندری درباره آمادگی فرودگاه امام خمینی برای پرواز برگشت حجاج اظهار داشت: از امروز جمعه یکم تیرماه پروازهای برگشت آغاز می‌شود و ساعت ١١ و ۵ دقیقه اولین پرواز حجاج بر باند فرودگاه امام خمینی می‌نشیند.

وی با بیان اینکه پروازهای برگشت حجاج تا ٢۵ تیرماه ادامه دارد، گفت: در این ایام ١٣١ پرواز انجام می‌شود و تمام این پروازها و پذیرش حاجی‌ها از ترمینال سلام انجام خواهد شد و روزانه علمیات بین ٣ تا ١١ پرواز حجاج در فرودگاه امام انجام می‌شود .

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی ادامه داد: ظرفیت پارکینگ ترمینال سلام برای پارک ١٢ هزار خودرو است از این رو مشکلی برای حضور مستقلین از حجاج نداریم اما هر چه جمعیت در ترمینال کمتر باشد ترخیص راحت‌تر انجام می‌شود اما به هر حال محدودیتی برای حضور مستقلین وجود ندارد.

چلندری با اشاره به میزان تاخیر پروازهای رفت حجاج اظهار داشت: در پروازهای رفت میانگین تاخیر کمتر از یک ساعت بود و این میزان تاخیر هم به سه پرواز مربوط می‌شد که به دلیل نقص فنی در فرودگاه عربستان به ترافیک پروازی برخوردند و به ناچار با تاخیر پرواز را انجام دادند.

وی تاکید کرد: پروازهای حجاج هیچ خللی در برنامه پروازهای خارجی ایجاد نکردند و با ترافیک بر روی باند پرواز مواجه نبودیم، سال گذشته روزانه ٣٢٠ پرواز از باند فرودگاه امام بدون تاخیر انجام شد و امسال هم هیچ محدودیتی در این باره نداریم و برنامه پروازهای خارجی تغییر نمی‌کند.

مدیر عامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی همچنین درباره مدیریت بار حجاج به ویژه آب زمزم گفت: برای اولین بار سازمان حج و زیارت با همکاری سایر سازمان‌های دست اندر کار برنامه‌ای برای تامین یکپارچه آب زمزم حجاج به صورت پالت‌های وکیوم شده در نظر گرفت و قرار بر این نیست که حجاج به صورت انفرادی و با بطری نسبت به همراه داشتن آب زمزم اقدام کند، آب زمزم به صورت پالت وکیوم به همراه کاروان‌ها وارد کشور و بین حجاج توزیع می‌شود. پیش از این یکی از مشکلات ما این بود که بطری‌های آب زمزم دچار نشت و مشکلاتی ایجاد می‌شد و این خود عامل ترافیک در خروج حجاج از ترمینال می‌شد که امسال این مشکل را نداریم.