فرح زارع کارگردان مستند «من کدا هستم» درباره جایزه اخیر خود و مدرسه مستند حقیقت توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش جارچی اخبار، فرح زارع کارگردان مستند «من کدا هستم» درباره دریافت جایزه اول از جشنواره فیلم کوتاه زندگی یزد گفت: این جشنواره از ۲۵ تا ۲۷ خردادماه در یزد برگزار شد و فیلم «من کدا هستم» موفق به کسب جایزه اول از این جشنواره شد. برخلاف تصوری که خودم از این جشنواره که برای دوره اول برگزار می‌شد، داشتم؛ این جشنواره از سطح قابل قبول و بالایی برخوردار بود و شاید شهرهای مختلف به نوعی بهترین فیلم‌های چند سال اخیر خود را به این جشنواره فرستاده بودند.

وی ادامه داد: بازخوردهای بسیار خوبی هم از مخاطبان فیلم دریافت کردم و انگار کاملا موضوع و حرف این فیلم را دریافت کرده بودند. در این جشنواره تقریبا از اکثر شهرها نماینده‌ای وجود داشت. مثلا شهرهایی مانند کردستان، گیلان، مازندران، شیراز و… هر کدام نماینده‌ای در جشنواره داشتند.

این مستندساز درباره مدرسه مستند حقیقت توضیح داد: این اتفاقی که مرکز گسترش متولی آن است بسیار میمون و مبارک است. ولی‌ای کاش این اتفاق خیلی زودتر می‌افتاد. به هرحال اتفاق فوق العاده‌ای است که باید بسیار موردتوجه قرار بگیرد. به این دلیل که به صورت آنلاین برگزار می‌شود باعث می‌شود تا مخاطبان بیشتری از هر کجای ایران این توانایی را داشته باشند که در این برنامه حضور پیدا کنند. نکته مهم‌تر این مدرسه این است که بخش‌های ابتدایی آن کاملا به صورت رایگان است و این امر باعث می‌شود تا خیلی از عزیزانی که به خاطر محدودیت مالی فرصت آموزش را از دست داده اند، با حضور در این مدرسه از آموزش‌های موجود بهره ببرند.

فرح زارع در پایان گفت: از طریق همین مدرسه مستند حقیقت می‌توان مستندسازان جوان و مستعد را شناسایی و معرفی و حمایت کرد. اگر امکانات و آموزش مهیا باشد، از هر شهرستانی یک فیلمساز اعجوبه و تاثیرگذار دیده و کشف خواهند شد که هر کدام می‌توانند کارهای ماندگاری در تاریخ مستند ثبت کنند.

فرح زارع پیشتر مستندهای «رسن»، «به من اشاره کن»، «کویر سبز» و «ماهیاک» (برنده تندیس بهترین کارگردانی مستند کوتاه بخش بین‌الملل دوازدهمین جشنواره سینماحقیقت) و… را کارگردانی کرده است.

عوامل مستند «من کدا هستم» عبارتند از نویسنده، پژوهشگر و کارگردان: فرح زارع، تصویربردار: سیدمهدی موسوی، فرح زارع، صدابردار: مینا تقی‌زاده، اعظم مرادی، صداگذار: حامد حسین‌زاده، تدوین: مینا تقی‌زاده، اصلاح رنگ و نور: ایمان صالحی، دستیار تهیه: علی کشاورز، تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی.