پزشکیان در بدو ورود به سنندج ‌ در پاسخ به این سوال که آیا تا پایان می‌مانید، تاکید کرد: مگر قرار بود نمانم؟ این را باید از کاندیداهایی بپرسید که معلوم نیست می‌مانند یا کنار می‌روند.

به گزارش جارچی اخبار، مسعود پزشکیان از صبح امروز با استقبال فعالان سیاسی و اقشار مردمی در فرودگاه سنندج وارد کردستان شد.

پزشکیان در بدو ورود به کردستان: در ساختن ایران همه اقوام باید مشارکت کنند

مسعود پزشکیان در بدو ورود به کردستان در فرودگاه سنندج به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

وی پاسخ سوال نخست را به زبان کُردی داد و قصد خود از سفر به سنندج را دیدار با مردم ایران دوست، وفادار و قهرمان کردستان اعلام کرد.

پزشکیان اولویت‌های دولتش را رسیدگی به مناطق محروم به‌ویژه در مرزها عنوان کرد و گفت: قطعا به بی‌عدالتی‌های منطقه‌ای پایان خواهم داد.

وی افزود: چه کرها چه عرب ها و همه کسانی که در این کشور زندگی می کنند باید جایگاه خود را در تمام سطوح داشته باشند کشور ایران را مردم و شایستگان می توانند درست کنند نه فقط یک گروه و جناح یک دسته.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره ارزیابی خود از مناظره های اخیر گفت: چند نفر در مقابل یک نفر بودیم روند به این شکل بود.

این نامزد انتخابات در پاسخ به این سوال که آیا تا پایان می‌مانید، پاسخ داد: مگر قرار بود نمانم؟ این را باید از کاندیداهایی بپرسید که معلوم نیست می‌مانند یا کنار می‌روند.

وی درباره اولویت های خود برای مناطق مرزی گفت:‌ اولویت من از بین بردن محرومیت‌ها و بی عدالتی‌ها و تبعیض‌ها است باید این ها را حذف کنیم چه منطقه ای چه جنسیتی این وضعیت که از بین برون وفاق ملی ایجاد می کنیم و باید برای ایران به جایگاه رقابت در منطقه برسیم و کشوری بسازیم که  به جای اینکه مردم و جوانان از آن بروند دیگران با افتخار به آن بیایند .

ادای احترام پزشکیان به شهدا و دو جان‌باخته هواپیمای اوکراینی

پزشکیان پس از ورود به گلزار شهدای سنندج، با تقدیم گل از مقام شهدای جنگ تحمیلی تجلیل کرد.

او سپس به بخش دیگری از آرامستان سنندج رفت و به دو تن از جان‌باختگان هواپیمای اوکراینی، دکتر آیدا فرزانه و دکتر آروین مرتب ادای احترام کرد.

پزشکیان پس از گلزار شهدا به پارک سپیدار  می‌رود.

اهالی سنندج در پارک سپیدار استقبال گرم و کم‌نظیری از مسعود پزشکیان داشتند.

شور و شعف هواداران پزشکیان قابل وصف نیست و فقط گوشه‌هایی از آن به تصویر کشیده می‌شود.

مردم به آنها که فکر می‌کنند عقل کل هستند، خلاف این مساله را ثابت می‌کنند/ با قدرت جلوی تبعیض‌‌ها و نامردی‌ها خواهم ایستا

پزشکیان در جمع مردم این شهر گفت: مردم اگر در صحنه باشند این افرادی که تصور می کنند عقل کل هستند مردم به آنها ثابت خواهند کرد که این گونه نخواهد بود.

وی افزود: بنابراین حق با مردم با است. شاخص درستی و اقتدار یک ملت انسان های آن جامعه هستند. حضرت علی (ع) در نامه خود به مالک اشتر می‌گوید که دلیل بر اینکه یک حکومتی، یک رئیسی، یک وزیری صالح است یا نه این است که مردم پشت او چه می‌گویند. اقتدار یک جامعه ملت آن است این جامعه است که می‌تواند یک قدرتی را با اقتدار و با ثبات یا قدرت آن را تضعیف کند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: فساد، رانت، تبعیض از عوامل برهم زدن اقتدار و عزت این ملت هستند. ما با قدرت جلوی این تبعیض‌‌ها و نامردی‌ها خواهیم ایستاد. اجازه نخواهیم داد کسانی که کاسب تحریم هستند و از شفافیت فرار می‌کنند، بتوانند به همین شکل به راحتی به مسیر خود ادامه دهند. معلوم نیست نفت ما به چه شیوه‌ای فروش می‌رود و پول آن را به چه شکل باز می‌گردانند معلوم نیست در کجا آن را خرج می‌کنند؟ آیا نباید ما بیایم جلوی این روند را بگیریم؟‌ ما باید با مردم شفاف صحبت کنیم.

وی این شعر از سعدی را خواند:

حقیقت سرایی است آراسته

هوی و هوس گرد برخاسته

نبینی که جایی که برخاست گرد

نبیند نظر گرچه بیناست مرد

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه مشکل این است که با مردم صادق نیستیم، گفت:  باید همه مردم را با یک چشم ببینیم.اگر ما به مردم با یک چشم نگاه می‌کردیم شکافی وجود نمیداشت.

وی با اشاره به اینکه سرمایه و ثروت مملکت در هوای آلوده به غارت میبرند، گفت: ما این هوا را شفاف خواهیم کرد و زندگی که بتوان به آن افتخار کرد را به مردم برمیگردانیم.

پزشکیان خاطرنشان کرد: ما زندگی آرام برای همه مردم از جمله مردم کردستان میخواهیم. ما از تبعیض و نامردی و بی عدالتی بیزاریم. ما از قلدری بیزاریم. ما از قلدری و زورگویی بیزاریم. ما اخلاق، عدالت و انصاف را می‌خواهیم.

وی با اشاره به اینکه ما مرزهای غربی کشورها به تهدید تبدیل کردیم!، گفت: کاری کردیم کسانی که لیسانس، فوق لیسانس و دکتری دارند کولبری بکنند. این شرم آور است که جوانان برای یک لقمه نان حلال مجبورند کولبری کنند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد:‌ آنچه که یادم رفت و نباید یادم می‌رفت بگویم، وضعیت زنان و خواهران ماست… برخورد خشن با هرکسی، و در الویت با خواهرانمان مخالفیم و اجازه نخواهیم داد یک چنین اتفاقاتی بیفتند. ما کاری می‌کنیم تا زنان ما مثل مردان بتوانند در کلیه جایگاه‌های علمی، مدیریتی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی پایگاه خودشان را پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه من اگر به جایی برسم فقط وظیفه‌ام پیگیری است، گفت: جایگاه نباید برای هیچ کسی توهم ایجاد کند. اگر زیادی از من تعریف کنید، من هم یک دیکتاتور می‌شوم.