ابراهیم عامریان با اشاره به تعطیلی چند باره سینماها در یک ماه گذشته، تأکید کرد: تعطیلی سینماها ۳۰ میلیارد تومان به فروش «تگزاس ۳» آسیب زد.

به گزارش جارچی اخبار، سید ابراهیم عامریان تهیه‌کننده سینما که این روزها فیلم سینمایی «تگزاس ۳» به تهیه‌کنندگی او در سینماهای کشور در حال اکران است، اظهار کرد: شرایط اکران فیلم «تگزاس ۳» برای ما رضایتبخش نیست چراکه از زمان نمایش این فیلم بر پرده سینماها تعطیلات بسیاری داشتیم که به میزان فروش این فیلم آسیب زد.

عامریان تصریح کرد: مطمئناً هر فیلم در روزهای اولیه اکرانش بیشترین استقبال را دارد و موفقیت در روزهای ابتدایی می‌تواند در سرنوشت آن فیلم در گیشه نقش چشمگیری داشته باشد. از زمان اکران «تگزاس ۳» تا امروز بارها شاهد تعطیلی سینماها بودیم که یکی از این تعطیلات مربوط به روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد می‌شود و وقتی دو روز در روزهای میانی هفته تعطیل می‌شود، اکثریت مردم به مسافرت می‌روند و در آن هفته تا روزهای پایانی کسی به سینما نمی‌رود، علاوه بر این دو روز جمعه به دلیل شهادت امام محمد تقی (علیه السلام) و امام محمد باقر (علیه السلام) سینماهای کشور تعطیل شدند که این تعطیلی‌ها به فروش فیلم لطمه زد. در یک روز جمعه که سینماها تعطیل نبودند «تگزاس ۳» توانست ۸ میلیارد تومان فروش داشته باشد و اگر این تعطیلی‌ها نبود قطعاً تا امروز فروش این فیلم به ۱۲۰ میلیارد تومان رسیده بود که مشخصاً تا امروز به اندازه ۳۰ میلیارد تومان این فیلم در گیشه آسیب دیده است و در ادامه هم نمی‌توان به بهتر شدن وضعیت امیدوار بود چون ماه محرم و تعطیلات چند روزه سینماها را در پیش داریم و طبیعی است که تعطیلات در روزهای اوج فروش فیلم، بر میزان فروش آن تأثیر منفی دارد و فیلم پس از تعطیلات هم نمی‌تواند به روزهای اوج فروش خود برگردد و با افت فروش روبرو خواهد بود که این شرایط برای همه فیلم‌ها وجود دارد وفرقی ندارد که آن فیلم، اثری پر مخاطب است یا خیر.

وی افزود: طبیعتاً با سالروز شهادت ائمه (علیهم السلام) سینماهای کشور تعطیل می‌شوند و ما هم می‌توانستیم این وضعیت را برای اکران فیلم‌مان پیش‌بینی کنیم اما مسئله اصلی این است که ما بارها تلاش کردیم تا فیلم «تگزاس ۳» که یک اثر کمدی است در شرایط و روزهای دیگری اکران شود و در ابتدا قصد ما بر این بود که این فیلم در ایام نوروز به اکران برسد که این اتفاق رخ نداد، سپس برای اکران عید فطر اقدام کردیم که باز هم بنا به دلایلی اکران عقب افتاد و سپس با اتفاق تلخی که برای رئیس جمهور کشور و هیئت همراه ایشان رخ داد دوباره اکران فیلم به عقب افتاد و در نهایت ما انتخابی جز این روزها نداشتیم. کاش مسئولان سینمایی به درخواست‌های پیشین ما توجه می‌کردند و فیلم در روزهای بهتری اکران می‌شد.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «فسیل» در ادامه اظهاراتش درباره چیدمان اکران اظهار کرد: قطعاً چیدمان اکران در میزان فروش فیلم‌ها تأثیرگذار است و در سال جاری تعداد فیلم‌های کمدی کمی افزایش پیدا کرده اما با این حال بر این عقیده‌ام که چیدمان اکران برای فیلم‌های کمدی خوب بوده چراکه ظرفیت سینمای ایران آنقدر بالا هست که هر فیلم سینمایی بتواند فروشی درخور داشته باشد و این امکان فقط برای فیلم‌های کمدی مهیا نیست بلکه در سینمای ما فیلم‌های غیر کمدی با کیفیت هم شانس موفقیت دارند و از جمله آن‌ها می‌توان به «مست عشق» اشاره کرد که در سال جاری اکران شد، فیلم کمدی نبود اما فروش بالایی داشت و تا الان توانسته جزو آثار پرفروش سال جاری باشد.

این تهیه‌کننده درباره تبلیغات فیلم «تگزاس ۳» اظهار کرد: بیشترین تمرکز برای تبلیغات در فضای مجازی است که معمولاً بازخورد خوبی از تبلیغات در فضای مجازی به دست می‌آید.

وی افزود: در سال جاری شرایط اکران تغییر کرده و با فاصله گرفتن از دوران شیوع کرونا و کمتر شدن فیلم‌های در صف اکران، شرایط پیش از شیوع کرونا برای اکران آثار در نظر گرفته شده و زمان محدودی برای اکران هر فیلم وجود دارد که قطعاً «تگزاس ۳» هیچ‌گاه به کف فروش نخواهد رسید و تا حداکثر زمان ممکن برای اکران بر پرده سینماها باقی خواهد ماند.

عامریان در پایان درباره ساخت دو قسمت دیگر از مجموعه سینمایی «تگزاس» گفت: دو قسمت دیگر هم ساخته خواهد شد که قصه هر قسمت در ادامه قسمت‌های قبلی «تگزاس» است اما روایت قصه اینگونه نیست که مخاطب با ندیدن دیگر قسمت‌ها متوجه قسمت پایانی نشود چراکه هر کدام از فیلم‌های «تگزاس» قصه‌ای جداگانه و کامل دارند و حتماً زوج پژمان جمشیدی و سام درخشانی در همه قسمت‌ها حضور خواهند داشت.