یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: مردم دوست دارند راهکارها را بشنوند چرا که مردم باورشان تغییر کرده است و این‌گونه نیست که یکسری شعار بشنوند و بعد بیایند به آن رأی دهند. باید برنامه‌هایی داشته باشیم که قابلیت اجرایی داشته باشد، نه این‌که توقع داشته باشیم معجزه شود

به گزارش جارچی اخبار، علی کشوری، درباره این‌که باتوجه به شرایط فعلی کشور چه رویکردهایی باید در دولت آینده شکل بگیرد تا برون رفت از وضعیت فعلی حاصل شود، گفت: یک نکته‌ای را باید درباره اتحاد ۲ قوه مقننه و مجریه بگویم، آن چیزی که مهم است این است که دو قوه کارشان را باهم پیش ببرند. حالا درست پیش ببرند یعنی چه؟ یعنی وظایف تقنینی نمایندگان ایجاب می‌کند وظایف نظارتی بر قوه مجریه داشته باشند. شما تصور کنید یک قوه مجریه کارآمد روی کار بیاید وقتی که نمایندگان مجلس در انتخاب و عزل و نصب افراد ورود و دخالت کنند و بگویند فردی باید کجا باشد؛ حال یک زمانی مشورت می‌دهند که آن بحث‌اش جدا است، اما این‌که قاعدتا دخالت کنند جنبه نظارتی خودشان را از دست می‌دهند و روی اجرای صحیح قانون نمی‌توانند نظارت داشته باشند زیرا عواملی که باید اجراکننده قانون باشند خود این افراد بر سر کار گذاشته‌اند. بنابراین زمانی می توانیم قوه مجریه کارآمدی داشته باشیم که بر اساس شایسته سالاری، قابلیت ها و توانمندی افراد انتخاب شوند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که باید یک نگاه ویژه به جوانان شود، خاظرنشان کرد: در قوه مجریه و دولت نگاه کنیم حتما جوانان می‌توانند قرار گیرند و کارآیی داشته باشند، اما متاسفانه نگاه می‌کنیم مدیران گذشته کنار نمی‌روند. مدیران و مسئولان اجرایی بالاخره یک جایی کناره‌گیری کنند یا اصلا بیایند در قالب مشاور در کنار جوانان قرار گیرند چراکه جوانان باید در دولت کار اجرایی کنند زیرا توان و انرژی دارند، باید از کارآمدی شان استفاده شود و از مشورت و تجربه افرادی که قبلا بودند به عنوان مشاور استفاده کنند.

وی یادآور شد: ما یک جریانی را چند وقت پیش در کشور ایجاد کردیم به عنوان مشاروان جوان، من نمی‌دانم این طرح از کجا آمده است؟ یک جوانی که تجربه ندارد از کجا می‌خواهد به یک آدم ۷۰ ساله مشاوره بدهد که در دستگاه دولت کار انجام می‌دهد؟ هیچ وقت این افراد از یک جوان مشورت نمی‌گیرند. ما باید از جوانان در امور اجرایی استفاده کنیم که کار جهادی بتوانند انجام دهند امیدوارم رئیس‌جمهور آینده هم نگاه ویژه به جوانان داشته باشد.

کشوری در خصوص ویژگی‌های رئیس دولت چهاردهم گفت: امیدوارم در درجه اول مشارکت حداکثری مردم را داشته باشیم در درجه دوم حضور فرد اصلح و شایسته را شاهد باشیم. کسی که کارنامه مشخص و قابل دفاعی داشته باشد و با یک تیم قوی آمده باشد ضمن حفظ افراد کارآمد و با قابلیت تیم آقای رئیسی می‌تواند افراد کارآمدتر را اضافه کند.

وی درباره این‌که چه باید کرد تا شاهد حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی باشیم، گفت: باید یک مقداری حرف‌هایی که می‌زنیم جنبه اجرایی داشته باشد، این که بخواهیم قول و وعده بدهیم؛ مردم از این قول‌ها خسته هستند ما باید برای برون رفت از مشکلات راهکار ارائه دهیم بگوییم راهکار واقعی چیست و در موضوع  تورم، بحث های اقتصادی و مشکلات معیشتی را این گونه حل می‌کنیم. متاسفانه مردم را می بریم در یک جریانی که ذهن‌شان را درگیر می‌کنیم جوری که از اصل موضوع غافل می‌شوند این‌ها برای مردم ایجاد ناامیدی می‌کند و می‌گویند رای می‌دهیم و هر سال این چیزها را می‌شنویم و هر سال هم هیچ اتفاقی نمی‌افتد، امیدواریم به سمت این برویم که حرف های قابل اجرا بزنیم.

کشوری تاکید کرد: باید برنامه‌هایی داشته باشیم که قابلیت اجرایی داشته باشد، نه این‌که توقع داشته باشیم معجزه شود. یک باوری در ذهن مردم ایجاد شده است که مشکلات اقتصادی شاید به این راحتی حل نشود، باید یک ذهنیتی را به وجود بیاوریم که مشکلات به مرور حل خواهد شد چراکه این وضع اقتصادی یکباره پیش نیامده که به یکباره هم بخواهد از بین برود، برای ما قرصی وجود ندارد که یک نامزد و رئیس جمهور بیاید به مردم بدهد و بگوید بخورید مشکلات‌تان حل شود. مردم دوست دارند راهکارها را بشنوند چرا که مردم باورشان تغییر کرده است و این‌گونه نیست که یکسری شعار بشنوند و بعد بیایند به آن رأی دهند باید این باور عمیق و برنامه داشتن را تقویت کنیم که ان‌شاالله مشارکت بالا رود.