فرهاد نظری مدیرکل پیشین دفتر ثبت آثار تاریخی وزارت میراث‌فرهنگی که پیگیری‌های او منتج به ثبت جهانی نوروز، ثبت جهانی چوگان، و ثبت ملی و اضطراری بافت‌ها و بناهای تاریخی کشور شد، پس ازیک  طی دوره طولانی بیماری به دیار باقی شتافت.

به گزارش جارچی اخبار،  فرهاد نظری همچنین نقش مهمی در ثبت جهانی بیابان لوت به عنوان نخستین اثر طبیعی ثبت جهانی شده ایران در یونسکو، ثبت جهانی جنگل هیرکانی، ثبت جهانی هنر ساخت و نواختن کمانچه، ثبت جهانی کلیات سعدی در حافظه میراث جهانی یونسکو، ثبت جهانی ردیف‌های موسیقی ایرانی و… ساخت.

او از جمله مدیران پیگیر صیانت از بافت‌های تاریخی کشور بود که در دوره کاری خود در وزارت میراث‌فرهنگی توسط مهدی حجت در وزارت میراث‌فرهنگی منصوب شد و در دوران مدیریت محمدحسن طالبیان مشاور فعلی عزت الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی بر معاونت میراث‌فرهنگی مدتی در این سمت ماند و پس از آن به دلایلی از وزارت میراث‌فرهنگی خداحافظی کرد.

فرهاد نظری بیستم شهریور سال ۱۳۵۴ در کرمانشاه به دنیا آمد، سال ۱۳۷۴ وارد دانشکده آموزش عالی میراث فرهنگی شد و لیسانس مرمت بناهای تاریخی را از این دانشکده گرفت.

نظری سال سال ۱۳۸۲ برای تحصیل در رشته مرمت بناهای تاریخی در مقطع کارشناسی ارشد وارد دانشگاه تهران شد و پس از آن دکترای مرمت آثار و بناهای تاریخی خود را از دانشگاه هنر اصفهان گرفت.

او در قیاس با طول دوره فعالیت حرفه‌ای خود چه در حوزه پژوهش و چه در حوزه اجرایی کارنامه‌ای بسیار پربار و اثرگذار به جای گذاشت.

فرهاد نظری چندین سال با بیماری سرطان مقابله کرد تا آنکه تسلیم این بیماری شد و در سن حدود پنجاه سالگی به دیار باقی شتافت.

روز گذشته دوستان مرحوم فرهاد نظری برای آخرین بار به موزه ملی ایران رفتند و با او وداعی باشکوه کردند.

در آیین تشییع این میراث‌بان ماندگار دوستان و همکاران قدیمی او مانند مهدی حجت، سیدمحمد بهشتی، اسکندر مختاری، علیرضا ایزدی، محمدحسن طالبیان، محمدرضا کارگر، هادی احمدی، آتوسا مومنی، جبرییل نوکنده، سیاوش صابری، حمیده چوبک، مصطفی ده‌پهلوان، ناصر چگینی، بحرالعلومی، کوروش محمدخانی و علیرضا انیسی حضور داشتند.