نماینده اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم ۳ سال کارنامه دولتی را دیدند که برای اولین بار همه قوا و نهادها با آن همراه بودند، مردم قضاوت می‌کنند و یک نمره‌ای می‌دهند به این مدلی که سال‌ها می‌گفتند اگر همه قوا یکدست شوند همه چیز خوب می‌شود و شرایط آرمانی به وجود می‌آید این را دیگر مردم باید جواب دهند.

به گزارش جارچی اخبار، مصطفی پوردهقان، درباره این‌که با نامزدها از سوی شورای نگهبان باید این گزاره را در نظر گرفت که شاید صحنه سیاسی کشور تغییر خواهد کرد؟ یا این‌که رئیس جمهور بعدی ادامه دهنده راه دولت سیزدهم خواهد بود، گفت: جواب این مسئله را مردم می‌دهند اما چیزی که واضح است این‌ است که مردم ۳ سال کارنامه دولتی را دیدند که برای اولین بار همه قوا و نهادها با آن همراه بودند، همه قوا و نهادهای ما که در سطح مجلس و قوه قضائیه و سایر دستگاه‌ها.

نماینده اردکان تاکید کرد: مردم قضاوت می‌کنند و یک نمره‌ای می‌دهند به این مدلی که سال‌ها می‌گفتند اگر همه قوا یکدست شوند همه چیز خوب می‌شود و شرایط آرمانی به وجود می‌آید این را دیگر مردم باید جواب دهند. آن چیزی که ما الان در عرصه سیاست نگاه می‌کنیم شرایط آرمانی مردم نیست. مردم انتظار داشتند سلایق مختلف در انتخابات حضور داشته باشند و با همین حداقل هایی که تائید شدند ان‌شاالله اگر مشارکت خوبی را در بحث حضور مردم داشته باشیم قصه‌های متفاوتی را در پیش رو خواهیم داشت.

وی درخصوص عوامل افزایش مشارکت مردم گفت: اینکه مردم پای صندوق‌های رأی بیایند عوامل مختلفی دارد، یک بحثش به انباشته شدن درخواست‌هایی که مردم از مسئولان و حاکمیت داشتند بازمی‌گردد که اکثریت آن‌ها انجام نشده است و اینکه بخواهیم در ایام انتخابات فضایی را باز کنیم و در عرض یکماه بگوییم همه این‌ها انجام می‌شود مردم بیایید خیلی شرایط سختی است.

پوردهقان تاکید کرد: واقعیت این است که مردم ناراضی و گله‌مند هستند، آنها در حوزه‌هایی همچون معیشت و موضوعات اجتماعی و سیاسی گله دارند و یک بخشی از جامعه تا این موضوعات حل نشود قرار نیست پای صندوق های رأی حاضر شوند. یک بخشی از افراد بلاتکلیف هستند حالا درد معیشت، اقتصادی و منطقه‌ای دارند و این‌ها را می‌شود در ایام انتخابات جذب کرد.

وی درخصوص مقایسه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با انتخابات خرداد ۷۶ اظهار داشت: من بیشتر این حرف‌ها را در جهت اهداف تبلیغاتی می‌دانم. فضا بسیار عوض شده است. بازی زمین سال ۷۶ یک قصه‌های دیگری داشت و الان قصه‌های دیگری است و اگر بخواهیم بر حسب آن جلو برویم قطعا متفاوت است و قطعا سیاست اجتماعی اشتباهی است. به نظرم زمین بازی، زمین بازی چپ و راست نیست، شاید یکسری از مردم بر حسب موضوعات و مخالفت با یک جناحی بخواهند بیایند رأی دهند اما این افراد محدودند، زمین بازی متفاوت است.

نماینده اردکان درباره این‌که آیا امروز مردم از جناح های چپ و راست عبور کرده‌اند، گفت: نه امروز مردم یک دهه است از چپ و راست عبور کرده‌اند، من فکر می کنم از سال ۹۴ مردم عبور کرده‌اند.

وی درباره وضعیت پزشکیان، بیان کرد: این‌که یک فرد از جناح اصلاح طلب تائید شد خوب بود منتها برای این که یک فردی پدیده شود نیاز به خود شخصیت فرد و حرف‌هایی که او می‌زند و یا نوع قول‌هایی که می‌دهد دارد. روح حرفی که فرد در مناظرات می‌زند می‌تواند اثرگذار باشد تا یک فرد پدیده شود، در همه انتخابات این گونه بوده است. احمدی‌نژاد در مناظرات با مواضعی که گرفت پدیده شد یا آقای خاتمی با نوع نظراتی که داشت دقیقا روی نبض خواسته‌های جامعه دست گذاشت.

پوردهقان درخصوص این‌که عده‌ای عنوان می‌کردند روح اصلاح‌طلبی مرده است اما امروز مشاهده می‌کنیم اجماعی میان اصلاح طلبان در انتخابات اخیر شکل گرفته است، نظر شما در این خصوص چیست، گفت: حتما خوشایند است، برای این‌که شرایط کشور داشت به یک سمتی می‌رفت که همه ما درگیر انفعال، انزوا و بی‌تفاوتی شده بودیم و این تلخی اولین جایی که بازخوردش را نشان می‌دهد روی خود ماست، زیرا به هر حال در این کشور زندگی می‌کنیم مسائل و مواردی داریم و اگر بخواهیم بی تفاوت باشیم سختی‌هایش به خودمان بازمی‌گردد حتما این اجماع خوب است.