نخستین شبیه‌ساز سه‌بعدی برج کنترل دانشکده صنعت هواپیمایی با حضور معاون وزارت دفاع، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و برخی مسئولان لشگری و کشوری به بهره‌برداری رسید.

به گزارش جارچی اخبار، این شبیه‌ساز وظیفه کنترل و مدیریت ترافیک هوایی را بر عهده دارد که به همت کارشناسان و متخصصان داخلی و در شرایط دشوار تحریم‌ها، طراحی و ساخته شد.
در این مراسم، “اردوان کریم‌زاده” رئیس دانشکده صنعت هواپیمایی اظهارداشت: این دانشکده همواره به دنبال افزایش راندمان تدریس بوده و در این راستا نسبت به انعقاد قرارداد طراحی و ساخت شبیه‌ساز سه‌بعدی و ۳۶۰ درجه با شرکت صنایع الکترونیک شیراز (صاشیراز) اقدام کرد.
وی بیان‌داشت: این شبیه ساز کاملاً قابل رقابت با شبیه سازهای خارجی است و قابلیت تصمیم‌گیری و حل مساله در شرایط اضطراری و بحرانی که در برج مراقبت ممکن است اتفاق بیفتد، ارزیابی
کرده و تمرین می‌کند.
کریم زاده خاطرنشان کرد: این شبیه ساز در شرایط مختلف جوی (مه آلود، برفی، بارانی، شب، روز ) شبیه‌سازی شده است و در آینده به دنبال اضافه کردن شبیه ساز رادار و شبیه ساز خلبانی به آن هستیم.
در این مراسم امیر سرتیپ “رستگاری” معاون وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و مدیرعامل صا ایران، “محمد محمدی‌بخش” رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و “خواجه فر” مدیرعامل صنایع هوایی نیز حضور داشتند.