رئیس ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی با اشاره به فراهم شدن تمهیدات لازم در استان گفت: آذربایجان شرقی برای برگزاری شایسته چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آمادگی گامل دارد

به گزارش جارچی اخبار، تراب محمدی امروز  در گفت‌وگو  با خبرنگاران، گفت: امیدوارم این انتخابات نیز همانند انتخابات مجلس شورای اسلامی با آرامش و در کمال امنیت و سلامت برگزار شود.
سرپرست استانداری آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه به همه مجریان انتخابات تأکید شده که از حضور در ستادهای تبلیغاتی نامزدها و سوگیری له یا علیه آنها خودداری کنند، افزود: اصل بر حضور حداکثری است.
محمدی با بیان اینکه نباید شاهد تخریب نامزدهای انتخاباتی از سوی هواداران آنها باشیم، ادامه داد: عملکرد ستادهای تبلیغاتی توسط نهادهای مسئول رصد می‌شود و از مسئولان این ستادها انتظار داریم که اعضای خود را به همدلی و رعایت اخلاق انتخاباتی دعوت کنند.
رییس ستاد انتخابات استان با بیان اینکه۵۰ هزار نفر نیروی اجرایی کار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان را بر عهده دارند تأکید کرد:همواره مشارکت مردم در انتخابات جمهوری اسلامی ایران بیش از متوسط جهانی است.
وی افزود: با وجودیکه شرکت در انتخابات آزاد است اما مردم ایران با شور و اشتیاق در آن شرکت می‌کنند در حالی که مشارکت انتخاباتی در برخی از کشورهای اروپایی برغم اینکه اجباری بوده یا شرکت نکردن در آن جریمه دارد بسیار پایین‌تر از متوسط مشارکت ایران است.
مدیرکل امور سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان شرقی و دبیر ستاد انتخابات استان نیز گفت: این دوره از انتخابات ریاست جمهوری در ۵۰ حوزه انتخابیه و سه هزار و ۱۶۳ شعبه انتخابیه در استان برگزار می‌شود.
حسن حقیقیان ادامه داد: از این تعداد ۲ هزار و ۴۲۹ صندوق ثابت و ۷۳۴ صندوق اخذ رای سیار است.
وی افزود: یکهزار و ۵۸۹ صندوق اخذ رای در آذربایجان شرقی شهری و ثابت بوده و ۳۵ صندوق سیار شهری نیز پیش بینی شده است.

حقیقیان همچنین در پاسخ به درگیری پیش آمده دانشجویان خوابگاه ولی عصر دانشگاه تبریز نیزتوضیح داد: این درگیری انتخاباتی نبوده و دانشجویان خوابگاه خواهان مراعات صدای بلندگوهای مراسم روز غدیر در نزدیکی خوابگاه بودند که حل وفصل شد

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیر امسال برگزار می‌شود.