معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار شهرستان ویژه مراغه با بیان اینکه شهید «مالک رحمتی» در مدت زمانی کوتاه، مکتبی در مسیر خدمتگزاری در استانداری آذربایجان‌شرقی ایجاد کرد، گفت: تمام ویژگی‌های یک انسان متعالی در شهید «رحمتی» وجود داشت.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا، «مرتضی مینویی» روز پنج‌شنبه در آیین اربعین شهدای خدمت که بر سر مزار شهید مالک رحمتی در گلشن زهرا (س) مراغه برگزار شد، افزود: شهید رحمتی در تمام مسایل استان راهگشا بود و روحیه خدمتگزاری و ولایتمداری وی موجب شد تا محبوب دلها شود و در نهایت نیز در مسیر خدمت به درجه رفیع شهادت نایل شد.

وی همچنین با بیان اینکه حضور در پای صندوق‌های رای مکمل حضور حماسی مردم در آیین تشییع و تدفین شهدای خدمت است، افزود: مظلومان عالم و دشمنان کشورمان به انتخابات هشتم تیرماه چشم دوخته‌اند.

وی ابراز امیدواری کرد تا انتخابات در ایران به امیدواری مظلومان جهان و ناامیدی دشمنان منجر شود و افزود: حضور پرشور و شعور در انتخابات فردا به اقتدار و سربلندی کشورمان در عرصه بین‌المللی منجر می‌شود.

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه نیز در این آیین بیان کرد: مومنان به واسطه برخورداری از ایمان به مانند کوه‌ استوار هستند و صبر خانواده شهدا نیز از همین قدرت ایمان نشات می‌گیرد.

آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی برای تسلی خاطر خانواده شهید مالک رحمتی نیز به عظمت دین اشاره کرد و افزود: امام حسین(ع) و ۷۲ تن از یارانش در کربلا شهید شدند ولی حضرت زینب(س) وقتی در کنار بدن پاره پاره امام حسین(ع) قرار گرفت، از خداوند خواست تا قربانی‌اش را قبول کند که عظمت اسلام را در برابر امام حسین (ع) و ائمه نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون چندصدهزار شهید تقدیم نظام و اسلام شده است که در میان آنان نام شخصیت‌های برجسته‌ای چون شهید بهشتی، شهید مطهری و شهید سلیمانی به چشم می‌خورد.

وی شهید رحمتی را فرزند مراغه خواند و تصریح کرد: شهادت ایشان مصیبت بزرگی بود که تداوم مسیر خدمتگزاری ایشان در گام دوم انقلاب را اجتناب‌ناپذیر کرده است.

وی این را هم بیان کرد که شهید «رحمتی» با عشق و علاقه به مردم خدمت می‌کرد و این اراده خداوند بود که این جوان متدین و انقلابی با نایل شدن به درجه رفیع شهادت، سعادتمند شود.

وی اضافه کرد: هر نیکی که نظر بگیرید، نیکی بالاتر از آن وجود دارد به جز شهادت و بر همین اساس شهدا ظبق وعده الهی زنده هستند و جایگاه رفیعی دارند.

وی همچنین خطاب به مسئولان بیان کرد: طوری عمل کنید که شرمنده شهدای خدمت نباشید و مردم نیز باید قدردان مسئولان باشند و با حضور گسترده در پای صندوق‌های رای، به وظیفه خود در قبال نظام و شهدا عمل کنند.