استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اهمیت چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و لزوم مشارکت گسترده مردم، گفت: قهر از صندوق های رای به هیچ عنوان راهکار منطقی و سیاسی نیست.

به گزارش جارچی اخبار، حجت الاسلام مجتبی نظری افزود: حضور در پای صندوق های رای بهترین، مناسب ترین و موثرترین شیوه برای تاثیرگذاری بر سرنوشت کشور است و هر گونه مقابله با این مقوله به ضرر کشور و آینده جامعه ختم می شود.

وی انتخابات پیش رو را از ابعاد داخلی و خارجی مهم برشمرد و اظهار کرد: به برکت خون شهدا به خصوص شهدای خدمت این بار نیز در انتخابات شاهد حضور حداکثری خواهیم بود، چون ملت در تشییع این عزیزان نشان دادند که چه جمعیت کثیری هستند و هرگز از آرمان های خود عدول نکرده و همواره برای خدمت گذاران واقعی احترام قائل اند.

نظری ادامه داد: وظیفه ما در زمینه یاد شده این است که از تمام قوای خود برای مشارکت حداکثری ملت برای حضور در پای صندوق های رای استفاده کنیم و مردم را برای حضور در تعیین سرنوشت خود تشویق و آماده کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروز جوانان ما تحت تاثیر فضای مجازی و هجمه های بسیار سنگین شبکه‌های اجتماعی غربی هستند، یادآور شد: آنها تلاش دارند ذهن‌های جوانان را مسموم کرده و در برهه های حساس مثل انتخابات عوامل درونی و بیرونی خود را فعال تر می کنند.

نظری فعالیت در فضای مجازی برای ترغیب مردم به حضور در عرصه انتخابات را بسیار مهم خواند و گفت: ما باید به هر نحوی و با کمک گرفتن از یکدیگر به آگاه سازی جوانان بپردازیم و در این بین فضای مجازی بستری است برای نشر مطالب و آگاه سازی که باید از این فرصت به بهترین نحو استفاده کرد.

وی به شخصیت مردمی و انقلابی شهدای خدمت همچون آیت الله رییسی و آل‌هاشم اشاره و اضافه کرد: مقام معظم رهبری توصیه کردند که قهر کنندگان را آشتی دهید، این شهدای والامقام به معنای واقعی به این فرمایش را جامعه عمل پوشانده بودند و با مردم دار بودن خود موجب آشتی خیلی‌ها شدند و امروز ما باید از این خصوصیات درس بگیریم و تلاش کنیم تا آنها که به انتخابات بدبین هستند را به پای صندوق های رای بیاوریم.

نظری با اشاره به تاریخ پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی، افزود: زمانی که انقلاب به پیروزی رسید و دولت موقت بازرگان تشکیل شد، موضوع نهضت آزادی، تسخیر لانه جاسوسی و استعفای بازرگان اتفاق افتاد و در ادامه نخستین رئیس جمهور بنی صدر انتخاب شد و در آن دوران چهار عملیات بزرگ اوایل جنگ با شکست مواجه شد.

وی حوادث سال ۱۳۶۰ را در سرنوشت سیاسی ایران مهم برشمرد و ادامه داد: در آن سال ها حادثه ترور نافرجام مقام معظم رهبری، انفجار در دفتر نخست وزیری و شهادت رییس جمهوری و نخست وزیر وقت شهیدان رجائی و باهنر و نیز انفجار در دفتر حزب جمهوری اسلامی و شهادت آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران او به وقوع پیوست.

نظری گفت: با مرور تاریخ انقلاب اسلامی متوجه می‌شویم که ما در گذشته حوادث بسیار بزرگی را پشت سر گذاشته ایم و حادثه شهدای خدمت نخستین حادثه‌ای نیست که انقلاب اسلامی به خود دیده باشد.

وی ابراز امیدواری کرد مردم با بصیرت و دشمن شناس با درک واقعیات امروز جامعه و منطقه با حضوری پرشور و حداکثری در پای صندوق های رای، هشتم تیم را به یکی از روزهای تاریخی و حماسی در تاریخ انقلاب اسلامی تبدیل کنند.