امام جمعه موقت تبریز گفت: آمریکا هیچ احترامی برای حقوق بشر قائل نیست و اعتقادی به آن ندارد.

به گزارش جارچی اخبار، حجت‌الاسلام احمد مطهری اصل در خطبه‌ نماز جمعه این هفته تبریز، اظهار کرد: آمریکا پس از حمله ۱۲ تیرماه ۶۷ به هواپیمای مسافربری ایران نه تنها عذرخواهی نکرد بلکه به فرمانده آن مدال افتخار داد که نشان می‌دهد حقوق بشر فقط زمانی که به نفعش باشد، مهم است.

وی افزود: عموم مردم و ملت حزب الله ایران می‌دانند که آمریکا اعتمادکردنی نیست اما نمی‌دانیم چرا برخی از سیاستمداران به این موضوع نرسیده‌اند که آمریکا هیچ کمکی نمی‌تواند برای ما کند مگر این‌که نوکر آن‌ها باشیم.

وی ادامه داد: برخی از سیاست مداران هنوز امیدوار به برقراری ارتباط با آمریکا هستند در حالی که آمریکا ۴۵ سال ما را در تحریم نگه داشته است.

مطهری با دعوت از همه مردم استان برای شرکت در انتخابات امروز و انتخاب رئیس جمهور اصلح، گفت: انتظار داریم هر کدام از نامزدهایی که روز شنبه به عنوان منتخب معرفی شوند، باید سایر نامزدها به او تبریک بگویند زیرا خدشه دار کردن مسائل انتخابات هیچ فایده‌ای ندارد.

وی با اشاره به حضور پرشور مردم در مراسم تشییع تا اربعین شهید آیت الله آل هاشم، افزود: این عشق و علاقه مردم استان به شهید آیت الله آل هاشم یک علاقه دوطرفه است و ایشان با احترام و علاقه با مردم برخورد می‌کردند.