اهالی فرهنگ، هنر و رسانه تبریز با حضور در صندوق اخذ رای ویژه آنها که در مجتمع فرهنگی ۲۹ بهمن تبریز برپا شده بود، حضوری پرشورتر و حماسی تر از ادوار قبلی، در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ثبت کردند.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا، در این برنامه انتخاباتی که به ابتکار و همراهی ستاد انتخاباتی استان و با حضور هنرمندان و اصحاب رسانه برگزار شد هنرمندان، رسانه ها و مسئولان حاضر در این شعبه رای گیری یکصدا بر حضور و مشارکت حداکثری و افزایش مشروعیت نظام که نتیجه تک تک آرا شرکت کنندگان است، تاکید کردند.

امیدوارم فردی که برای آینده کشور و منطقه خوب است انتخاب شود

بازیگر تئاتر و تلویزیون که برای شرکت در این انتخابات در این صندوق اخذ رای حاضر شده بود، گفت: امروز هنرمندان اینجا جمع شده اند تا با شرکت در انتخابات، در آینده کشور، خودشان و نسل آینده سهیم باشند.

ناصر هاشمی که در بین عامه مردم به دلیل ایفای نقش “فراموشی” به این نام شهرت دارد، ادامه داد: نامزدهایی که برای ریاست جمهوری حضور یافته اند هر کدام قول هایی داده اند و برای حل مشکلات برنامه هایی ارایه کرده اند و در منطقه ما و آذربایجان نیز مشکلاتی است که امیدوارم حل شود.

وی افزود: البته انتظار حل یک شبه مشکلات را نداریم و مسائلی در منطقه وجود دارد که یکی از نامزدها قول هایی داده اند و من برای رای به این نامزد آمده ام و امیدوارم فردی پیروز شود که اصلح است و نسبت به برنامه ها و قول هایش پاینبد.

حضور در انتخابات مانع دخالت بیگانگان در تعیین سرنوشت می شود

کارگردان تبریزی و برنده جایزه فیلم فجر حاضر در این جمع انتخاباتی نیز با بیان اینکه صحبت کردن از اهمیت انتخابات موضوعی کلیشه ای است؛ گفت: حضور در انتخابات یک حرکت انسانی و ملی است و از این بابت که می خواهیم سرنوشتمان را رقم بزنیم اهمیت دارد.

علی طاهرفر که با فیلم آپاراتچی سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر را کسب کرد، ادامه داد: شرکت در تعیین سرنوشت نه به واسطه انتخاب یک نفر بلکه از طریق انتخاب راه، روش و منش مهم است و با این انتخاب، نسبت به آینده و جامعه، دینمان را ادا می کنیم.

وی با بیان اینکه شرکت در انتخابات حرکت انقلابی و اعتقادی استف گفت: ما در عمق باورمان اعتقاد داریم که انسان دارای اختیار و حق انتخاب است از این منظر نمی توانم قبول کنم که یک ایرانی در خانه بنشیند و نظاره گر باشد تا یک نفر دیگر و بیگانگان برای آینده وی تصمیم بگیرند.

وی گفت: برای انکه بهانه برای بعد باقی نماند باید پای صندوق رای حاضر شویم و با حضور گسترده در انتخابات، آینده ای روشن برای خود و نسل های بعدی رقم بزنیم.

راه آینده از انتخابات می گذرد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقیاظهار کرد: مشارکت در انتخابات به معنی حق تعیین سرنوشت است یک فریضه است اگر شرکت نکنیم نمی توانیم در آینده کشور نقش داشتنه باشیم.

سیدمحمدحسین بلاغی افزود: بیگانگانی که چشم دیدن نظام را ندارند نیز دنبال همین هستند آنها نمی خواهند که مردم حضور یابند تا مشروعیت نظام را زیر سئوال ببرند.

وی ادامه داد: تک تک آرا در آینده کشور، بچه ها و آبادانی ایران عزیز تاثیرگذار است هرچه مشارکت بیشتر باشد تیری بر چشم آنهایی خواهد بود که چشم دیدن نظام را ندارند.

بلاغی گفت: مطمئن باشید هر رای، رایی برای مشروعیت نظام است جمهوری یعنی دمکراسی و مردم در نظام جمهوری در تعیین سرنوشتان دخالت دارند و مشارکت بالا پاسخی به یاوه گویی دشمنان خواهد بود.

دشمن مشروعیت نظام را هدف گرفته است

فعال رسانه ای و مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی نیز در این گردهمایی، اظهار کرد: مشارکت در انتخابات حقی برای تعیین سرنوشت است اگر در انتخابات که فریضه است شرکت نکنیم نمی توانیم نقشی در آینده داشته باشیم.

اسد بابایی گفت: بیگانگان که از ابتدا چشم دیدن نظام را ندارند هم همین را می خواهند و می خواهند بگویند که نظام مشروعیت لازم را ندارد.

وی ادامه داد: تک به تک آرا در اعتلای و آبادانی کشور و موفقیت نسل های بعدی تاثیرگذار است و آینده کشور در این انتخابات رقم زده می شود.

وی با بیان اینکه مشارکت بالا، جوابی به بیگانگان است، گفت: هر رای یک رای به مشروعیت نظام است چون بیگانگان دوست ندارند مشارکت و مشروعیت بالا باشد.

انقلاب اسلامی برآمده از اراده مردم است

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این گردهمایی اظهار کرد: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی موضوعی مشخصی است زیر انقلاب اسلامی برآمده از اراده مردم است.

حسن گلی گفت: انتخابات فرصتی است که این اراده مردم، مجدد متبلور شود و حضور مردم به طور قطع دارای اثرات داخلی و خارجی است.

وی بیان کرد: شرکت در انتخابات در داخل موجب پویایی، نشاط و تحکیم انسجام ملی می شود و به حل مشکلات و پیاده شدن نظر مردم در حکمرانی کمک می کند.

گلی ادامه داد: اثر مهم شرکت در انتخابات بعد خارجی ان است و موجب می شود تا کشورها در سیاست گذاری خود نسبت به ایران، تجدید نظر کنند و مشارکت بالا ارتباط مستقیمی با میزان استحکام نظام دارد.

وی افزود: واقعه ای که می تواند این انسجام و وحدت بین مردم و دولت را نشان دهد این انتخابات و مشارکت است و موجب تحکیم پایه های نظام در بین کشورهای خارجی می شود.

مشارکت بالا، پشتوانه ای برای رئیس جمهور است

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی نیز در جمع اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه که برای مشارکت در انتخابات در صندوق ویژه اخذ رای اصحاب هنر گرد هم آمده بودند از حضور مردم در صحنه انتخابات ریاست جمهوری تشکر کرد و گفت: مقام معظم رهبری در فرمایشاتشان در گذشته و حال، در کنار امنیت و سلامت انتخابات، به شاخصه مشارکت حداکثری تاکید فراوان داشتند و امروز هم جمهوریت نظام و قوامش را منوط به حضور پررنگ مردم عنوان کردند.

موسی خلیل اللهی از مردم درخواست کرد که مشارکت بیشتری داشته باشند زیرا رئیس جمهوری که پشتوانه قوی داشته باشد در صحنه های بین المللی نیز محکم از حقوق ایران و ایرانی دفاع می کند.

وی همچنین از رای دهندگان خواست تا در کنار رای دادن و مشارکت در انتخابات، اطرافیان خود را نیز به حضور در پای صندوق رای ترغیب و تشویق کند.

انتخابات مظهر جمهوریت و رکن رکین نظام است

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی نیز در این گردهمایی گفت: انتخابات مظهر جمهوریت و رکن رکین نظام است و مردم کشور از این طریق سرنوشت چهار ساله کشور را به یک فرد می سپارند.

تراب محمدی افزود: مشارکت بالا در انتخابات موجب پیشرفت و آبادانی کشور و سرافرازی نظام در دنیا می شود.

وی بیان کرد: با مشارکت بالا، دشمنان دیگر نمی توانند به کشور چشم طمع داشته باشند و رهبر معظم انقلاب نیز در فرمایشات امروز خود انتخابات را مایه دوام و قوام و عزت و آبروی نظام عنوان کردند.

محمدی تاکید کرد: رای هر فردی رای به نظام مقدس و پاسداشت خون شهیدان است و مردم در این انتخابات نیز برگ زرینی بر تاریخ انقلاب اسلامی رقم خواهند زد.

به ترتیب حروف الفبا آقایان «مسعود پزشکیان»، «مصطفی پورمحمدی»، «سعید جلیلی» و «محمد باقر قالیباف» نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت امروز در سه هزار و ۱۶۳ شعبه اخذ رای در شهرها و روستاهای آذربایجان شرقی آغاز شد.