فرمانده سپاه عاشورا گفت: مردم ایران اسلامی و آذربایجان شرقی با درک درست شرایط کشور، امروز نیز حماسه ای دیگر خواهند آفرید و در امتداد بدرقه میلیونی شهدای خدمت، دشمنان را مایوس خواهند کرد.

به گزارش جارچی اخبار، سردار اصغر عباسقلی زاده روز جمعه هنگام انداختن رای خود به صندوق و در جمع خبرنگاران، افزود: امروز یکی از روزهای مهم تاریخ سیاسی و اجتماعی ایران است که امیدواریم آحاد مردم با حضور فعال و انتخاب فرد اصلح سرنوشت انقلاب و کشور را به نحو احسن تعیین کنند.

وی امنیت را بزرگترین نعمت الهی برای ایران اسلامی خواند و با بیان اینکه این امنیت در سایه خون شهدای دفاع مقدس حاصل شده است، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت، یادآور شد: جمهوری اسلامی در ۴۵ سال گذشته با تکیه بر رای و نظر مردم اداره شده است و این مسیر همچنان با قوت و قدرت ادامه دارد.

عباسقلی زاده حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای را موجب عزت و اقتدار نظام خواند و ادامه داد: خداوند را شاکریم که انقلاب اسلامی با رهبری مقتدرانه رهبر معظم به درایت و شجاعت تمام مدیریت می‌شود و با حضور مردم سرنوشت نظام مقدس جمهوری اسلامی به خوبی تعیین می‌شود.

وی حضور مردم در صحنه های مختلف انقلاب را یکی از ویژگی های مهم ایران اسلامی بیان کرد و با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران اتکا به آرای مردم را اصل اساسی خود می داند، اظهار کرد: حضور فعالانه مردم در انتخابات تضمین کننده آینده کشور است.

عباسقلی‌ زاده با اشاره به اهمیت چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گفت: محور بودن شهدای خدمت وجه تمایز مهم این دوره از انتخابات است.

وی با بیان اینکه آرامش حاکم در ایران بعد از شهادت رییس جمهوری و هیات همراه دنیا را متعجب کرد، گفت: این آرامش ناشی از درک و فهم بالای مردم ایران و مدیریت رهبری بود.

چهاردهمین دوره انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری اسلامی ایران به دلیل شهادت آیت الله سیدابراهیم رییسی، امروز برابر با هشتم تیرماه در سراسر کشور و ۱۳۸ نمایندگی خارج از کشور برگزار می شود.

به ترتیب حروف الفبا مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف چهار نامزد این دوره از انتخابات ریاست جمهوری هستند.