سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: در دوران سه ساله فعالیت دولت سیزدهم، حدود سه هزار و ۷۰۰ مجوز تاسیس و توسعه صنایع مختلف با پیش بینی صادر شد.

به گزارش جارچی اخبار، عبدالحمید سرتیپی روز یکشنبه با بیان اینکه ثمرات این میزان مجوز صنعتی در سال های آینده به ثمر خواهد نشست، افزود: سرمایه گذاری یک میلیون و پانصد هزار میلیارد ریال برای این تعداد طرح پیش بینی شده است و سه هزار و ۷۰۰ مجوز بنا به درخواست سرمایه گذاران بخش خصوصی صادر شده و پیش بینی می کنیم با اتمام آنها زمینه اشتغال ۹۰ هزار نفر فراهم شود.
وی با بیان اینکه یکی دیگر از راهبردهای دولت سیزدهم و رئیس جمهور شهید، تعیین تکلیف واحدهای صنعتی راکد بود؛ اضافه کرد: در سه سال گذشته ۲۲۰ واحد راکد صنعتی مستقر در داخل و خارج شهرک های صنعتی به چرخه تولید بازگشت که این مهم اشتغال به کار ۲ هزار نفر را در پی داشت.
سرتیپی ادامه داد: بر این اساس در مدت یاد شده بیش از ۳۰۰ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برای رسیدگی به مشکلات ۵۰۰ واحد تولیدی برگزار شد که از این تعداد بدهی مالی و بانکی معوق ۳۰۰ واحد تعیین تکلیف شد.
سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: احیای ۸۰ معدن راکد استان نیز از جمله اقدامات مهم برای تسهیل فضای کسب و کار در دولت سیزده است.

بیش از چهار هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در آذربایجان شرقی فعالیت می کنند.