مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با بیان اینکه تونل کبیرکوه در آخرین مراحل عملیات اجرایی است، گفت: تلاش می شود در پایان ماه جاری تونل کبیرکوه زیر بارترافیک قرار گیرد.
به گزارش جارچی اخبار، فرشاد دوستی در بازدید از آخرین مراحل اجرای تونل کبیرکوه اظهار داشت: درحال حاضر پیمانکاران مختلف درحال اجرای عملیات آسفالت، نصب سیستم های روشنایی و تکمیل احداث خروجی تونل از سمت دره شهر هستند.
وی افزود: تونل اصلی کبیرکوه به طول ۴۷۵۰ متر بزرگترین تونل جاده ای حال حاضر کشور می باشد که عملیات لاینینگ و زیرسازی آن به پایان رسیده و عملیات اجرای روشنایی آن در جریان است .
مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام ادامه داد: عملیات لاینینگ ۸ رشته تونل منتهی به تونل اصلی نیز در مجموع به طول ۲ و نیم کیلومتر که بیشتر آنها به صورت سه خطه انجام شده اند به پایان رسیده و در حال تکمیل و بهره برداری هستند.
دوستی بهره برداری از تونل کبیرکوه را از مطالبات به حق و آرزوی دیرینه مردم شهرستانهای جنوبی استان به خصوص مردم شریف شهرستان آبدانان دانست و گفت: با پایان عملیات آسفالت که در حال انجام است و تکمیل روشنایی و راههای طرفین پیش بینی می شود تونل کبیرکوه تا اواخر تیر ماه زیر بار ترافیک قرار گیرد اما افتتاح کامل تونل کبیرکوه منوط به اجرای تهویه می باشد که نیازمند تأمین اعتبار است.
وی بیان داشت: هدف از اجرای این تونل علاوه بر تسهیل تردد بین شهرستانهای دره شهر و آبدانان در استان ایلام، ایجاد یک محور جاده ای مناسب برای ارتباط استانهای مرکزی کشور از طریق مرزهای بین المللی مهران و در آینده نزدیک مرز چیلات با کشور عراق است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: با بهره برداری از تونل کبیرکوه پیچ های پر خطر وگردنه های سخت گذر و برفگیر مسیر قدیم حذف خواهد شد.