مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه این آزمایشگاه در اجرای فعالیت‌های عمرانی در کنار دستگاه‌های اجرایی است، گفت: در دولت سیزدهم تعداد آزمایش‌های انجام شده در این اداره کل، ۳۰۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش جارچی اخبار، «حسن ربانی ارشد» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: افزایش تعداد آزمایش های انجام شده در آزمایشگاه های این اداره کل حاکی از افزایش فعالیت های عمرانی و اجرای طرح ها در سطح استان است.

وی با بیان اینکه آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک آذربایجان‌شرقی بعد از تهران در بین استان های کشور از نظر تجهیزات فنی و تخصصی، مجهزترین استان است، اظهار کرد: در این آزمایشگاه ۲۸۰ نوع خدمات فنی و تخصصی برای کنترل کیفیت پروژه های عمرانی ارایه می شود.

مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در سال های اخیر آزمایشات قیرهای پلیمری نیز به آزمایش های این اداره کل اضافه شده است، گفت: مهمترین هدف این شرکت تامین نیازهای تمام دستگاه های دولتی، نیمه دولتی و خصوصی از لحاظ آزمایش های فنی و مصالح ساختمانی و خاک ها در پروژه های ساختمانی، تحقیقاتی و راه سازی و کنترل کیفی پروژه ها و نظارت در حسن اجرای آن هاست.

ربانی ارشد، ادامه داد: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک آذربایجان‌شرقی در ارایه خدمات فنی و تخصصی و انجام آزمایش های مختلف بالاترین رتبه (عالی) را در کشور کسب کرده است.

مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک آذربایجان‌شرقی گفت: ۱۲ هزار و ۳۷۷ نفرساعت نیز دوره آموزشی برگزار شده است.

ربانی ارشد، برگزاری بیش از ۳۰ وبینار آموزشی، ۹۰ همایش آموزشی برای مهندسان و کارشناسان فنی و اجرایی و افزایش ۵.۵ برابری درآمد را از جمله اقدامات این اداره کل در دولت سیزدهم اعلام کرد.

اداره کل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک آذربایجان‌شرقی علاوه بر این استان، به استان های دیگر مانند گیلان، مازندران، گلستان، اصفهان، یزد، کرمانشاه، کردستان و ایلام نیز خدمات فنی و تخصصی ارایه کرده و برای کنترل کیفی پروژه ها، کارشناس به استان های مختلف اعزام می کند.