مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام گفت: با تدابیر انجام شده مشکل افت فشار آب شرب ۶ روستا در شهرستان مرزی دهلران رفع شد.

به گزارش جارچی اخبار، “محمد محمدی” ظهار کرد: برای رفع مشکلات افت فشار این تعداد روستا در دهلران اعتباری بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی افزود: با تکمیل این طرح در راستای رفع تنش آبی در سطح ۶ روستای دهلران، بیش از ۹۰۰ خانوار و جمعیتی حدود چهار هزار و ۵۰۰ نفر از این خدمات بهره‌مند شدند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام با اشاره به بازدید میدانی از روستاهای پتک دیناروند(موسیان) و فتح (دشت عباس) دهلران، گفت: برای آبرسانی به این روستاها، احداث ۱۲ کیلومتر شبکه داخلی طراحی شده که از این میزان، هشت هزار متر شبکه داخلی روستا در قالب قرارداد جهاد آبرسانی در فاز نخست اجرا شده است.

محمدی اضافه کرد: مقدمات اجرای چهار هزار متر باقیمانده شبکه آبرسانی از محل اعتبارات داخلی توسط آبفای شهرستان دهلران در حال انجام است.

وی تصریح کرد: همچنین با انجام مراحل مناقصه، خرید لوله برای احداث ۱۲ هزار متر خط انتقال از محل منابع داخلی شرکت آب و فاضلاب استان در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت آبفای ایلام با تاکید بر اتخاذ تمهیدات لازم از جمله تجهیز چاه و نیرو رسانی به آن، مشکل چند ساله آب شرب روستاهای فتح، ابوغریب، مملح، ذوالفقار، نصر یک و ۲ مرتفع می شود.

وی تاکید کرد: برای اجرای این پروژه‌ها ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که با تکمیل این پروژه‌ها مردم روستاهای فوق از نعمت آب شرب سالم و پایدار بهره‌مند می‌شوند.