ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: همراه داشتن اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند برای رای دهندگان الزامی است.

به گزارش جارچی اخبار، در متن اطلاعیه شماره ۹ ستاد انتخابات کشور آمده است: نظر به آغاز فرایند اخذ رأی مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به آگاهی هم میهنان عزیز می رساند، کلیه شعب ثبت نام و اخذ رأی در سراسر کشور از ساعت ۸:۰۰ صبح آماده اخذ رأی از تمامی واجدین شرایط (متولدین ۱۳۸۵/۴/۱۵ و قبل از آن) هستند.

یادآور می‌گردد، همراه داشتن اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند برای رای دهندگان الزامی است.

همچنین در اطلاعیه شماره ۱۰ ستاد انتخابات کشور آمده است: به منظور تسریع در احراز هویت رأی دهندگان، ارائه شماره ملی برای دارندگان شناسنامه های قدیمی، الزامی است.

یادآور می گردد، اخذ رای با کارت های ملی قدیمی همانند مرحله اول انتخابات مذکور امکان پذیر نمی باشد.

همچنین بر اساس اطلاعیه شماره ۱۱ وزارت کشور، به آگاهی اعضای محترم شعب ثبت نام و اخذ رای سراسر کشور می رساند، حتماً در شعبه اخذ رأی یک دستگاه رادیو یا تلویزیون در دسترس داشته باشند و در تمام طول مدت اخذ رأی آن را روشن نگهدارند تا دستور العمل های فوری ستاد انتخابات کشور را که از طریق صدا و سیمای  جمهوری اسلامی ایران ابلاغ می گردد، مورد عمل قرار دهند.

اطلاعیه هایی که از طریق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می شود به منزله دستور کتبی ستاد انتخابات کشور است و رعایت آن الزامی می باشد .

همچنین بر اساس اطلاعیه شماره ۱۲، پیرو اطلاعیه های شماره «۵» ستاد انتخابات کشور به آگاهی کلیه هموطنان گرامی می رساند، فهرست اسامی و شناسه نامزدهای مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به ترتیب حروف الفبا به شرح زیر می باشد؛

آقای مسعود پزشکیان- فرزند محمد علی- شناسه نامزد ۲۲
آقای سعید جلیلی- فرزند محمدحسن- شناسه نامزد۴۴

در اطلاعیه شماره ۱۳ ستاد انتخابات آمده است: در اجرای ماده «۱۹» قانون انتخابات ریاست جمهوری به اطلاع کلیه هموطنان عزیز و اعضای شعب اخذ رأی می رساند، اخذ رأی در کلیه شعب ثابت و سیار فقط با ارائه اصل شناسنامه یا کارت ملی رأی دهنده توسط شخص رأی دهنده امکان پذیر است و هیچ مدرک دیگری بجز مدارک هویتی مذکور قابل قبول نمی باشد.

ضمناً به کلیه دارندگان شناسنامه های قدیمی توصیه می شود جهت تسهیل و تسریع در روند اخذ رای شماره ملی خود را همراه داشته باشند.

یادآور می گردد، در مرحله دوم انتخابات مذکور همانند مرحله اول، اخذ رای با کارت های ملی قدیمی«بدلیل پایان اعتبار» امکان پذیر نمی باشد.

در اطلاعیه شماره ۱۴ آمده است:  به استناد تبصره «۵» قانون حضور نمایندگان نامزدهای ریاست جمهوری در شعب اخذ رأی، به آگاهی نمایندگان محترم نامزدها در شعب اخذ رای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری می رساند، نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رای حق تبلیغ له یا علیه هیچ یک از نامزدها و یا دخالت در کار هیات های اخذ رای، بازرسان و ناظران شورای نگهبان ندارند و در صورت تخلف از حوزه اخذ رای اخراج می گردند.

در اطلاعیه شماره ۱۵ آمده است: به اطلاع کلیه جوانان برومند ایران اسلامی  می رساند، سن انتخاب کنندگان در انتخابات جاری ۱۸ سال تمام می باشد. لذا کلیه متولدین روز«۱۵» تیرماه سال ۱۳۸۵ و قبل از آن می توانند با حضور در شعب اخذ رای سراسر کشور در مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری شرکت نمایند.

یادآور می گردد، همراه داشتن اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند برای رای دهندگان الزامی است.

در اطلاعیه شماره ۱۶ آمده است: به آگاهی نمایندگان محترم فرماندار و اعضای شعب اخذ رای می‌رساند؛ در مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری همانند مرحله اول انتخابات مذکور، اخذ اثر انگشت از رای‌دهندگان در دستگاه‌های احراز هویت مستقر در شعبه ممنوع بوده و ضرورتی ندارد و فقط اثر انگشت شرکت‌کنندگان در تعرفه‌های اخذ رای آنها ثبت می‌گردد.

در اطلاعیه شماره ۱۷ آمده است: به آگاهی هموطنان عزیز می‌رساند به منظور جلوگیری از تضییع حق نامزدهای محترم انتخابات، خواهشمند است در هنگام نوشتن آراء، مشخصات نامزدهای مورد نظر خود را که شامل نام و نام‌خانوادگی و شناسه انتخاباتی ایشان می‌باشد، به صورت کامل و خوانا قید نمایید تا حقی از نامزدهای محترم در هنگام شمارش و احتساب آراء ضایع نگردد.

در اطلاعیه شماره ۱۸ آمده است: به اطلاع آن دسته از هموطنان عزیزی که ازنعمت سواد خواندن و نوشتن محرومند و یا به دلیل نقص عضو قادر به نوشتن رای خود نیستند می رساند، برای شرکت در مرحله دوم  انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری و ثبت رای می توانند به همراه شخصی با سواد از افراد خانواده و یا فردی مورد اعتماد، به یکی از شعب اخذ رای مراجعه و پس از انتخاب نامزد مورد نظر، با کمک وی نام و نام خانوادگی و شناسه نامزد را در برگ رای بنویسند و سپس آن را شخصاً به صندوق رای بیندازند .