رئیس ستاد انتخاباتی جبهه اصلاحات آذربایجان شرقی  بیشترین تعداد رای کسب شده پزشکیان را در استان‌های ترک زبان عنوان کرد و گفت: مسعود پزشکیان در استان‌های آذربایجان‌های غربی و شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه و سیستان و بلوچستان بیشترین تعداد آرا را نسبت به رقیب خود سعید جلیلی کسب کرده است.

به گزارش کار و کارگر حسن پور عظیم، که در نشست مطبوعاتی جبهه اصلاحات آذربایجان شرقی سخن می گفت   با اشاره به اینکه تا زمان تایید صلاحیت دکتر پزشکیان بنا بر قوانین تبلیغاتی ستاد انتخاباتی تشکیل نشد گفت: از اینرو در ساماندهی ستادها در استان با کمبود وقت مواجه شدیم بنابراین ستاد استانی و شهرستان‌های جبهه اصلاحات نیز همراه با سایر استان‌ها دیر آغاز به کار کرد و فرصت محدودی داشتیم.

حسن پورعظیم با بیان این‌که زحمت بسیاری بر دوش شهرستان‌ها و جامعه روستایی بود و آرای قابل توجهی از این مناطق برای دکتر پزشکیان اخذ شد، افزود: پیش بینی آن بود که مشارکت در دور نخست پایین باشد ولی در مرحله دوم انتخابات و در فاصله یک هفته از دور نخست مشارکت ۴۴ درصدی استان با کمک مردم به ۶۲ درصد رسید که معادل ۶۰۰ هزار رای افزایش یافت و تقریبا همه به مجموع آرای دکتر پزشکیان اضافه شد.

وی با بیان این‌که بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار رای در استان (بیش از ۸۵درصد آرای استان) برای دکتر پزشکیان بود، ادامه داد: آذربایجان شرقی پشت دکتر پزشکیان ایستاد و در سایر استان‌ها نیز رای قابل توجهی به سمت رئیس جمهور منتخب سرازیر شد.

وی با بیان اینکه تاریخ نشان می دهد آذربایجان همواره خاستگاه اصلاح طلبی در ایران  بوده است،نقش احزاب سیاسی در این زمینه یادآور شد و  گفت: یکی از اهداف دکتر پزشکیان در راستای تقویت احزاب خواهد بود

پورعظیم خواست اصلی رئیس جمهور منتخب را رفع محرومیت و بیعدالتی عنوان کرد و گفت: برای تحقق این موضوع نیز دولت با شایسته سالاری انتخاب خواهد شد

وی ادامه داد: بعد از سال ۱۳۹۰ تا به امروز جبهه اصلاحات باید پوست اندازی می‌کرد و از جوانان و بانوان بهره بیشتری می‌گرفتند و در این راستا نیز جبهه اصلاحات استان آماده همکاری و همفکری با تمام اقشار بویژه جوانان و نوجوانان و بانوان جامعه است.

پورعظیم نیز به تعداد کم حضور جوانان در احزاب سیاسی اشاره کرد و گفت: جوانان باید در فعالیت و احزاب سیاسی حضور پررنگ‌تری داشته باشند.

رئیس ستاد انتخاباتی جبهه اصلاحات آذربایجان شرقی افزود: باید اعتراف کرد که جوانان را درک نمی کنیم و زبان آنان را نمی دانیم از اینرو احزاب باید به جوانان نزدیک شوند و بدین منظور این از این قشر و نیز بانوان استان برای همکاری با احزاب دعوت می‌کنیم. تقویت احزاب نیز یکی از مطالبات ما از منتخب مردم است.

رئیس ستاد انتخاباتی جبهه اصلاحات آذربایجان شرقی بر ضرورت اتحاد و همدلی تمام مردم ایران تاکید کرد و افزود: در راستای گفتمان و عقاید دکتر پزشکیان، همه بری توسعه ایران متحد و همدل شویم.

وی تصریح کرد: برای توسعه و پیشرفت کشور برخی افراد و احزاب باید آبروی خود را هزینه کنند و باید به سمت گفت‌وگو و صلح پیش برویم، نه که دنبال جدل و افتراق باشیم.

وی، با اشاره به وضعیت سبز بورس و کاهش نرخ دلار در فردای انتخابات، گفت: آثار مثبت در اقتصاد بازار نشانگر درک این است که دولت پزشکیان به سمت تعامل با جهان می‌رود.

رئیس ستاد انتخاباتی جبهه اصلاحات آذربایجان شرقی با تاکید بر این‌که رویکرد پزشکیان منافاتی با سیاست‌های نظام ندارد، ادامه داد: همدلی و وفاق ملی بین تمامی گروه‌ها و تفکرات سیاسی نیز دیگر رویکرد دکتر پزشکیان است و بر این اساس همه ما هموطن یکدیگر هستیم و کسی بر دیگری برتری ندارد. وفاق ملی نیز به معنای یکی بودن ۱۰۰ درصد مردم ایران است.

وی با بیان این‌که جبهه اصلاحات بدون سهم خواهی، رویکرد حمایت از دکتر پزشکیان و مشاوره و پیگیری مطالبات مردم را ادامه می‌دهد، گفت: افزایش اختیارات استانی و منطقه‌ای نیز یکی از مطالباتی است که پیگیری خواهیم کرد.