مدیرکل امور مالیاتی ایلام گفت: در سه‌ ماهه سال جاری مبلغ ۹۳ میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده بین شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، امور عشایری، روستاهای فاقد دهیاری، بهداشت و درمان و امور ورزش و جوانان استان توزیع شد.

به گزارش جارچی اخبار،عزیزاله عباس‌پور به مناسبت هفته فرهنگ مالیاتی اظهار داشت: سیاست‌های مالیاتی کشور بر اخذ مالیات از دهک‌های بالای درآمدی متمرکز است و درآمدهای حاصله نیز در همان استان محل دریافت هزینه می‌شود.

وی افزود: درآمدهای مالیاتی، بستر اقتصاد مقاومتی و جایگزین درآمدهای ناپایدار هستند و نماد فرهنگ، توسعه، و عدالت اجتماعی و اقتصادی یک ملت محسوب می‌شوند.

مدیرکل امور مالیاتی ایلام گفت: ۴۰ درصد درآمدهای مالیاتی استان از مالیات نفت و گاز تأمین می‌شود.

عباس پور عنوان کرد: بیش از ۷۰ درصد صاحبان مشاغل استان از تسهیلات مالیات توافقی تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم استفاده کرده‌اند و مالیات بیش از ۶۶ درصد این مؤدیان با مبلغ صفر تعیین و قطعی شده است.

وی تصریح کرد: در سه‌ ماهه سال جاری مبلغ ۹۳ میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده بین شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، امور عشایری، روستاهای فاقد دهیاری، بهداشت و درمان و امور ورزش و جوانان استان توزیع شد.

مدیر کل امور مالیاتی ایلام در ادامه به اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان اشاره کرد و بیان داشت: این قانون مبنای مالیات‌ستانی قرار می‌گیرد و به هوشمندسازی نظام مالیاتی کمک می‌کند.

عباس پور در پایان از مشمولان این قانون خواست تا برای برخورداری از تسهیلات مربوطه هرچه زودتر الزامات آن را رعایت و تکالیف خود را انجام دهند.