مجری طرح احیا و تعادل بخشی آب‌های زیر زمینی آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی، گفت: در سه ماهه نخست امسال از برداشت غیرمجاز بیش از ۱.۵ میلیون مترمکعب آب از منابع آب زیرزمینی و سطحی استان جلوگیری شد.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از روابط عمومی آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی، “علی اسماعیلی” روز سه شنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: با هدف اجرای طرح تعادل بخشی و حفاظت از آب‌های زیرزمینی، تعداد ۵۶ حلقه چاه غیرمجاز در حال حفر شناسایی و از حفر چاه های غیرمجاز جدید جلوگیری شده است.

وی همچنین با بیان اینکه ۲۷۶ حلقه چاه غیرمجاز در این مدت مسدود شده، از قلع و قمع ۲۳ استخر غیرمجاز زهکش حاشیه رودخانه‌ها خبر داد.
اسماعیلی با اشاره به جلوگیری از برداشت غیرمجاز بیش از ۱.۵ میلیون مترمکعب آب از منابع زیرزمینی، ادامه داد: با نصب ۹۳ کنتور هوشمند بر روی چاه های مجاز اولویت دار استان، از اضافه برداشت این چاه ها جلوگیری به عمل آمده است.
وی همچنین افزود: برای عملیاتی کردن مدیریت توامان مصرف آب و برق چاه‌های کشاورزی، برق کلیه چاه‌های کشاورزی آذربایجان شرقی تا نیمه اردیبهشت‌ماه قطع بوده که همین موضوع موجب جلوگیری از برداشت بی‌رویه و زودهنگام از چاه‌های کشاورزی در ابتدای سال جاری شده است.

مجری طرح احیا و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی با اشاره به اقدامات انجام یافته در حوزه مهندسی رودخانه‌ها نیز خاطرنشان کرد: از اهم فعالیت‌های مهندسی رودخانه‌ها و سواحل به منظور جلوگیری از آسیب‌ها، خسارات مالی و تلفات جانی، شناسایی ۳۶۹ مورد تصرفات در حریم و بستر رودخانه‌ها است.