سرپرست استانداری آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه هیچ مسئولی اجازه ندارد کار امروز را به فردا موکول کند ، گفت: ما به عنوان کارگزاران دولتی تا آخرین روز فعالیت قانونی دولت سیزدهم تکلیف داریم.

به گزارش جارچی اخبار، تراب محمدی روز سه شنبه در جلسه هماهنگی شورای بانک های آذربایجان شرقی، افزود: به دستور سرپرست ریاست جمهوری هر مدیری که تا تحویل دولت در انجام کارهای خود سستی کرده و به کار مردم رسیدگی نکند، حذف خواهد شد و ما به عنوان کارمندان و کارگزاران دولت موظف به پیگیری و عملی کردن سیاست های کلان نظام هستیم.

وی با تاکید بر اینکه بانک ها برای سهولت در اعطای تسهیلات تبصره ۱۸ اهتمام کنند، اظهار کرد: در سیاست های مالی و بانکی تغییرات چندانی صورت نمی گیرد و بخشی از اقتصاد و تولید کشور وابسته به بانک ها بوده و باید مطابق قوانین و الزاماتی که تکلیف شده است، عمل شود.

محمدی از عملکرد برخی بانک های خصوصی در آذربایجان شرقی انتقاد کرد و گفت: قابل قبول نیست که بانک خصوصی منابع استان را جمع آوری کرده و در استان های دیگر هزینه کند.

وی عمده ترین گلایه کارگروه اشتغال آذربایجان شرقی را مربوط به تبصره ۱۸ دانست و یادآور شد: باید در این راستا گشایش هایی توسط بانک های استان انجام شود.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی ادامه داد: دولت شهید رئیسی در حوزه بانکی اقدامات موثری انجام داد و مدیران بانک ها نیز باید در خدمات رسانی به مردم و بخش تولید با جدیت عمل کنند.

محمدی با اشاره به جلسه مشترک با وزیر اقتصاد و دارایی، گفت: مقرر شد منابع خوبی از مس سونگون به بانک های استان منتقل شود.

تسهیلات سفر ریاست جمهوری به دلیل نقش آن در توسعه استان باید توسط بانک ها پرداخت شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه، گفت: تسهیلات سفر ریاست جمهوری به دلیل نقش آن در توسعه استان اهمیت زیادی برای ما دارد و باید توسط بانک ها پرداخت شود.

محمد کلامی افزود: به موضوع پرداخت تسهیلات بافت فرسوده باید اهمیت داده شود و راه و شهرسازی نیز در این خصوص باید برنامه ریزی کند.