مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: عملیات اصلاح ۱۰ نقطه حادثه خیز جاده‌های استان آغاز شده و تا پایان آبان ماه امسال این عملیات به پایان می رسد.

به گزارش جارچی اخبار، «اورجعلی علیزاده» روز سه شنبه با بیان اینکه در مجموع ۲۵ نقطه حادثه خیز در جاده های استان شناسایی شده بود، افزود: از این تعداد پنج نقطه حادثه خیز از سال های گذشته شناسایی و عملیات اصلاح آنها نیز انجام شد.

وی اظهار کرد: در سال گذشته ۱۰ نقطه حادثه خیز جاده های استان با صرف ۶۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات ملی اصلاح شد و امسال نیز ۱۰ نقطه دیگر اصلاح می شود تا عملیات تمام ۲۵ نقطه شناسایی شده در آذربایجان شرقی به پایان برسد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: برای اصلاح ۲۵ نقطه حادثه خیز جاده های استان در مجموع ۶ هزار میلیارد ریال اختصاص یافته است.

علیزاده با بیان اینکه پنج تقاطع غیرهمسطح نیز در جاده های آذربایجان شرقی در حال اجراست، ادامه داد: عملیات اجرایی این طرح ها دارای بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی بوده و تلاش می شود تا پایان شهریور تکمیل و به بهره برداری برسند.

وی با بیان اینکه تکمیل این پل ها تاثیر بسزایی در کاهش تصادفات جاده ای استان ایفا می کند، یادآور شد: برای تکمیل این تقاطع ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه می شود.

آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.