نماینده ادوار پنجم مجلس شورای اسلامی گفت: همه هم انتظار دارند با همان صداقت و شجاعتی که وعده‌های پزشکیان در زمان تبلیغات انتخاباتی داده شده، عملیاتی شود تا مردم بتوانند محصول انتخاب خودشان را بچینند و از آن در زندگی‌شان بهره‌مند شوند.

به گزارش جارچی اخبار، یدالله طاهرنژاد با بیان اینکه انتخاباتی که برگزار شد، خیلی انتخابات معناداری بود، گفت: مردم بسیار هوشمندانه هم در مرحله اول و هم در مرحله دوم وارد عرصه انتخابات شدند. در مرحله اول این پیام را منتقل کردند که از شرایط راضی نیستند و به نوعی این پیام عدم رضایت در عدم مشارکت متبلور شد. این پیام به درستی منتقل و دریافت شد که شصت درصد جامعه از شرایط گله‌مند هستند و با روندی که پیش می‌رود، خیلی موافقت ندارند. آن تعدادی هم که مشارکت کرده بودند، مردد و گله‌مند بودند ولی با توجه به جمیع شرایط در انتخابات شرکت کردند.

پیام روشن است؛ مردم خواهان یک تغییر جدی هستند

وی افزود: در دور دوم پیام روشن‌تر بود که مردم خواهان یک تغییر جدی هستند و می‌خواهند تحول ایجاد شود. مردم فکر کردند، توسعه مناسبات چه در داخل و چه در تعامل با کشورهای جهان، توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و ایجاد رفاه و آسایش برای جامعه و تحقق این خواسته‌ها با انتخاب آقای پزشکیان عملی می‌شود و این انتخاب را انجام دادند. در عین حال افزایش مشارکت به بالای پنجاه درصد پیام انسجام ملی را هم داشت و بعد از دو سه انتخابات که ما مشارکت زیر پنجاه درصد داشتیم، این یک رکورد محسوب می‌شود. من امیدوارم با این شرایط جدیدی که در کشور ایجاد شده، بتوانیم به یک فضای همدلی و همگرایی برسیم و مشکلات کشور را از پیش رو برداریم.

همه انتظار دارند، پزشکیان با همان شجاعت دوران انتخابات عمل کند

طاهرنژاد در پاسخ به این سوال که علل اصلی پیروزی پزشکیان در دور دوم انتخابات چه بود، بیان کرد: اولا او در صداقت، صراحت، پاکدستی برای مردم سابقه داشت و ثانیا مواضع آقای پزشکیان متفاوت با سایر کاندیداها بود. این مواضع برای اکثریت جامعه،‌ مواضع قابل قبول، قابل دفاع و قابل پذیرشی بود. اینکه در حوزه‌های مختلف نظرات متفاوتی داشت و در عین حال از موضع صداقت و شجاعت این نظرات بیان می‌شد برای مردم جالب بود و به نظر من همه هم انتظار دارند با همان صداقت و شجاعتی که این وعده‌ها در زمان تبلیغات انتخاباتی داده شده، عملیاتی شود تا مردم بتوانند محصول انتخاب خودشان را بچینند و از آن در زندگی‌شان بهره‌مند شوند.

پزشکیان اگر  چهار سال دیگر رای این مردم را می‌خواهد، باید به آن‌ها گزارش عملکرد دهد 

این فعال اصلاح‌طلب با بیان اینکه از پزشکیان انتظار می‌رود برای دست‌یابی به این وعده‌ها که در جریان انتخابات به مردم داده است، کارگزارانی را به خدمت بگیرد که به این وعده‌ها اعتقاد داشته باشند، پایبند باشند و برای آن تلاش کنند، اظهار کرد: ضمن اینکه هر کس در حوزه خودش باید تجربه و دانش کافی را داشته باشد، باید به این وعده‌ها اعتقاد نیز داشته باشد و با پایبندی به وعده ‌ها پیش برود برای اینکه مردم با یک انتظار و توقعی پای صندوق‌های رای آمدند و به آقای پزشکیان رای دادند و او را انتخاب کردند.  آقای پزشکیان چهارسال دیگر باید گزارش عملکرد خودش را به جامعه دهد و هم باید دوباره از این مردم رای اعتماد بگیرد، حتی اگر به فرض محال چنین برنامه‌ای هم نداشته باشد که بخواهد ادامه دهد. برای همین وعده‌ها و عهدی که با مردم بسته است باید از نیرو‌های جوان، باانگیزه، با دانش و تجربه و درعین حال پاک‌دست استفاده کند. برای اینکه جامعه بتواند با فساد مبارزه کند و دولت فساد را از بین ببرد، باید در راس دستگاه‌های اجرایی آدم‌های پاک دستی باشند. اگر در راس آن‌ها فرد پاکدستی وجود داشته باشد در بدنه به تدریج عواملی که مفسده انگیز و مفسده‌زا هستند، عرصه را بر خود تنگ می‌بینند و حذف می‌شوند.

حمایت و پشتیبانی مردم از منتخب‌شان مانع سنگ اندازی در مسیر رییس جمهور می‌شود

وی عنوان کرد: امیدواریم که درک روشنی از شرایط جاری و جایگاه کشور در نظام بین‌الملل برای همه عاید شده باشد و همه تلاش کنند که کشور رو به پیش رود. ما از اختلافات هیچ بهره‌ای نمی‌بریم و این اختلافات اثر کاهندگی شدیدی در توسعه‌ی کشور دارد. امیدواریم که سنگ اندازی و کارشکنی در مسیر دولت نشود ولی حضور، حمایت و پشتیبانی مردم از منتخب‌شان و از رییس جمهوری که به آن اعتقاد داشتند و به او اعتماد کردند، باعث می‌شود اگر به صورت جسته گریخته و پراکنده موانع و کارشکنی در مسیر دولت شود، آن‌ها خیلی تاثیرگذار نباشد و باید از آن‌ها عبور کرد.

اگر سقف آرزوهای دولت حل مسائل جاری باشد، به همان مسئله جاری زندگی هم نمی‌رسد

پزشکیان در ترکیب کابینه‌ش از افراد با تجربه و در عین حال جوان  و متخصص استفاده کند

طاهرنژاد خاطرنشان کرد: امیدوارم که آقای پزشکیان در ترکیب کابینه‌ش از افراد با تجربه و در عین حال جوان، با دانش و تخصص به روز و با شناخت از مسائل جهانی و تکنولوژی روز استفاده کند که ایران را در تراز کشورهای پیشرفته جهان ببیند، نه محل حل مسئله معیشت و مسائل جاری زندگی. اگر کسی سقف آرزویش حل مسائل جاری زندگی باشد به همان مسائل عادی زندگی‌ش هم نمی‌رسد. سقف خواسته دولت باید ارتقای کشور در تراز ایرانی باشد که این همه عظمت دارد، انقلابی به این بزرگی کرده است و جوانان برومندی‌ دارد که اینطور توانستند در عرصه‌های مختلف بدرخشند و نقش آفرین باشند. من امیدوارم که ترکیب دولت به گونه‌ای باشد که این اهداف بلند را در دستور کار قرار دهد و توانایی دست‌یابی به این اهداف بلند را نیز داشته باشد.