معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با تاکید بر لزوم آموزش کنترل خشم از دوران کودکی و نوجوانی گفت: متاسفانه خشم‌ها و هیجانات آنی زمینه‌ساز بروز بسیاری از جرائم جنایی از جمله قتل‌ها است.

به گزارش جارچی اخبار، سرهنگ مرتضی نثاری، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به یک فقره پرونده قتل خانوادگی که با استفاده از سلاح گرم در خردادماه سال جاری اتفاق افتاده بود، گفت: در ۲۳ خردادماه سال جاری خبر وقوع قتلی به پلیس آگاهی اعلام شد و بلافاصله همکاران من در دایره دهم آگاهی با تشکیل تیم‌های ویژه مشغول پیگیری و شناسایی قاتل شدند.

وی ادامه داد: متاسفانه در این پرونده داماد خانواده که ۳۹ سال سن داشت به دلیل اختلافات شدید خانوادگی اقدام به مضروب کردن پدر همسر و مجروح کردن همسر و مادر همسرش کرده بود و پس از آن کودک ۵ ساله‌اش را با خود به مخفیگاهش در مهرشهر کرج برده بود. با پیگیری‌ها و اقداماتی که انجام شد توانستیم در کمتر از ۲۴ ساعت این قاتل را شناسایی و دستگیر کنیم.

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ تصریح کرد: نکته حائز اهمیت این است که افراد باید در بحث کنترل خشم آموزش‌های لازم را ببینند متاسفانه خشم‌ها و هیجانات آنی زمینه‌ساز بروز بسیاری از جرائم جنایی از جمله قتل‌ها است. باید از دوران کودکی، نوجوانی و جوانی بر روی موضوعاتی چون کنترل خشم و روش‌های گفتگو کار شود و آموزش‌های لازم داده شود. وقتی نتوانیم در این زمینه توفیقات لازم را کسب کنیم برآیند و سرریز آن در نهایت منجر به چنین اتفاقاتی می‌شود.

سرهنگ نثاری درباره استفاده از سلاح در جرائمی مانند قتل گفت: متاسفانه قانون حاملان، استفاده‌کنندگان و خریداران و فروشندگان سلاح اخیرا در مجلس بعد از چندین سال پیگیری پلیس و دستگاه قضایی به تصویب رسیده، اما هنوز برای اجرا ابلاغ نشده است این قانون می‌تواند کمک بسیار زیادی در کاهش ریسک استفاده از سلاح داشته باشد.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد قتل‌ها به واسطه درگیری‌های خانوادگی اتفاق می‌افتد، گفت: بحمدلله با پیگیری‌ها و اقداماتی که در پلیس آگاهی صورت می‌گیرد، درصد کشف جنایت بیشتر شده و روند افزایشی داشته است و ۴۱ درصد افزایش کشفیات قتل نسبت به مدت مشابه سال گذشته در سه ماهه ابتدای سال داشته‌ایم.