رییس ستاد مردمی «بیرلیک» پزشکیان در آذربایجان شرقی با اشاره به دیدگاه‌های دکتر پزشکیان به عنوان رئیس جمهور منتخب و کسب رای مردم در انتخابات، گفت: گفتمان اصلی پزشکیان عدالت محوری است.

به گزارش جارچی اخبار، نوید محمدی شامگاه چهارشنبه در نشست خبری، اظهار کرد: ستاد بیرلیک دکتر پزشکیان ابتدا فقط در سطح استان و در آذربایجان شرقی فعال بود و در ادامه از آذربایجان غربی و سایر استان‌ها نیز درخواست افتتاح ستاد دریافت کردیم که با تایید رئیس ستاد مردمی دکتر پزشکیان در کشور، حکم استانی ما تبدیل به کل کشور شد و پس از آن نیز احکام ستاد مردمی بیرلیک در استان‌های مختلف کشور از استان ما صادر شد.

وی همچنین گفت: خود را موظف می‌دانیم که مطالبات فراگیر مردم و فعالان عرصه‌های مختلف را پیگیری کنیم، انتخابات دوره کنونی متفاوت از دوره‌های قبلی بوده و با توجه به گفتمان عدالت محور دکتر پزشکیان، بحث جناح بندی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از آرای پزشکیان از مناطق محروم بوده و ستاد بیرلیک با هدف رفع تبعیض در این مناطق اقدام می‌کند، اظهار کرد: تمام ستادهای رقیب و دوست خود را به یکی شدن و اتحاد دعوت می کنیم زیرا منش دکتر پزشکیان نیز چنین است همه ما ایرانی هستیم، عهد بسته بودیم که نتیجه انتخابات هرچه باشد، طبق قانون به آن تمکین کنیم.

محمدی خاطرنشان کرد: شهید رئیسی نیز به گفتمان عدالت تاکید داشت که امروز این گفتمان باید در دولت چهاردهم و بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

رییس ستاد مردمی «بیرلیک» پزشکیان در آذربایجان شرقی در خصوص مطالبه مردمی حضور فردی از خطه آذربایجان در کابینه دولت، گفت: آرزوی همه ما حضور یک فرد از دیار آذربایجان شرقی در کابینه است و حتی در دوره قبلی هم چنین درخواستی داشتیم، امروز نیز انتظار داریم که کابینه دولت با حضور اعضایی از اقوام مختلف کشور، کلیت کشور را ترسیم کند و انسان‌های دارای ظرفیت از نقاط مختلف کشور به روی کار بیایند.

وی تاکید کرد: مطالبه ما، توسعه برای کل ایران است و بر این اساس اگر در زمان بودجه ریزی، بودجه برخی شهرها تغییر کند و کاهش یابد نباید برخی افراد ناراحت شوند.

محمدی در خصوص دلیل حمایت این ستاد از دکتر پزشکیان نیز اظهار کرد: دکتر پزشکیان در ابعاد مختلف، کارنامه خوب و سابقه قوی داشت که عملکرد قبلی‌ او گواه این موضوع است.، وعده عمل نشدنی نمی‌داد زیرا خط و مشی کلی خود را همچون دوران مجلس و وزارتخانه به صورت روشن نشان داده بود.

فعالیت ۲۱ ستاد بیرلیک در کشور

قائم مقام ستاد مردمی بیرلیک پزشکیان در آذربایجان شرقی نیز گفت: محور اصلی این ستاد، رعایت عدالت در تمام حوزه‌های زنان، اقلیت، زبان، اقتصاد و غیره بوده است.

محمد صالحی از فعالیت ۲۱ ستاد مردمی بیرلیک در آذربایجان شرقی و سایر استان‌های کشور خبر داد.