دومین نوبت آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ علاوه بر حوزه‌های امتحانی ۴۰۸ شهرستان کشور،‌ در ۱۵ کشور خارجی نیز در روزهای پنجشنبه و جمعه، ۲۱ و ۲۲ تیرماه برگزار می‌شود.

به گزارش جارچی اخبار، در دومین نوبت آزمون سراسری امسال، ۹۸۴ هزار و ۲۱۴ داوطلب پنج گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی،‌ علوم تجربی، هنر و زبان‌های خارجی شرکت دارند

در این آزمون که پنجاه و ششمین کنکور تاریخ آموزش عالی ایران به شمار می‌آید، یک هزار و ۷۴۷ حوزه فرعی واقع در ۶۲۵ دانشگاه و موسسه آموزش عالی ۴۰۸ شهرستان کشور، میزبان داوطلبان خواهند بود.

علاوه بر این و طبق روال همه ساله،‌ این آزمون در حوزه‌های امتحانی برخی کشورها برای فراهم ساختن امکان رقابت داوطلبان ایرانی مقیم خارج برگزار خواهد شد.

در این دوره از آزمون سراسری، کشورهای ارمنستان، آلمان، امارات متحده عربی، ترکیه،‌ روسیه، سوریه، فرانسه،‌ قطر، کویت، مالزی، اتریش،‌ گرجستان، ترکیه،‌ عمان و عراق، حوزه‌های امتحانی برای حضور داوطلبان در نظر گرفته‌اند و میزبان رقابت‌های کنکور هستند.

در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ در مجموع ۹۸۴ هزار و ۲۱۴ نفر داوطلب نام‌نویسی کرده‌اند که ۳۷ درصد داوطلبان را مردان و ۶۳ درصد داوطلبان را زنان تشکیل می‌دهند.

رقابت داوطلبان دو گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در نوبت صبح روز پنجشنبه و رقابت داوطلبان دو گروه آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی در نوبت بعدازظهر پنجشنبه، ۲۱ تیرماه انجام می‌گیرد.
داوطلبان علوم تجربی که پرمتقاضی‌ترین گروه آزمایشی کنکور امسال و چند سال گذشته بوده است نیز در نوبت صبح جمعه، ۲۲ تیرماه در جلسه آزمون سراسری حاضر خواهند شد.

نوبت دوم آزمون سراسری مطابق برنامه زمانی پیش بینی شده از سوی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور قرار بود در روزهای ۷ و ۸ تیرماه برگزار شود اما در پی شهادت رئیس جمهوری کشورمان، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهانشان در سانحه سقوط بالگرد و هم‌زمانی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در تاریخ هشتم تیرماه، برگزاری نوبت دوم کنکور، دو هفته به تعویق افتاد.