مدیر ستاد دیه استان تهران گفت: یک نیکوکار با توسل به نام سیدالشهدا حضرت امام حسین (ع) با پرداخت مبلغ ۹۵۰ میلیون تومان بدهی ۱۳ زندانی مرد و ۲ زندانی زن بدهکار را پرداخت و زمینه آزادی این مددجویان را فراهم کرد.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از ستاد دیه استان تهران، عباس کشانی افزود: نیکوکاران با تأسی از سیره حسینی و با نام حضرت ابا عبدالله الحسین در آزادی زندانیان نیازمند و بدهکار سهیم می‌شوند و تمایل دارند تا این مددجویان روز عاشورا به خانه‌هایشان بازگردند.

وی ادامه داد: در ایام خاص ملی یا مذهبی، روند کمک به آزادی زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد شتاب بیشتری می‌گیرد و نیکوکاران حسینی در رقابتی ایثارگرانه با بخشش مال خود، گره از گرفتاری نیازمندان باز می‌کنند.

کشانی خاطرنشان کرد: در همین راستا، یکی از خیران استان تهران با شرط اعلام نشدن نامش، مبلغ ۹۵۰ میلیون تومان برای آزادی زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد اهدا کرد که از این طریق بدهی زمینه آزادی دو نفر زندانی زن و سیزده نفر زندانی مرد فراهم شد.

بنا به این خبر، خیران و نیکوکارانی که قصد کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد را دارند همواره می‌توانند از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۶۷۵۹۱۶ در این امر خیر سهیم باشند همچنین در صورت تمایل ضمن مراجعه حضوری به ستاد دیه استان تهران واقع در خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، اعرابی ۵، پلاک ۱۹، طبقه اول، شماره تلفن ۸۸۸۶۱۹۹۲ با نحوه ارسال کمک‌های مالی و آزادی زندانیان استان آشنا شوند.

ستاد مردمی دیه نیز امروز چهارشنبه ۲۰ تیرماه اعلام کرد که در روزهای سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام بنا دارد با برپایی پویش مردمی «هر هیئت، آزادی یک زندانی» زمینه استخلاص ۲ هزار زندانی جرایم غیرعمد را فراهم کند.