حاصل یک پژوهش نشان می‌دهد احساس تنهایی خطر سکته مغزی را افزایش می‌دهد.

به گزارش جارچی اخبار، وبگاه فرانسوی لو ژورنال دِ فَم در گزارشی آورده است: در فرانسه، تعداد سکته مغزی حدود ۱۵۰ هزار مورد در سال برآورد شده است؛ یعنی از هر پنج نفر یک نفر در طول زندگی خود دچار سکته می‌شود.

سکته مغزی معمولاً به دلیل انسداد یک رگ خونی در داخل مغز روی می‌دهد که به خونریزی درون‌جمجمه‌ای منجر می‌شود و به صورت ضعف یا فلج عضلانی یک طرف بدن (بازو، صورت و/یا پا)، تغییر شکل دهان، اختلال در گفتار و از دست دادن بینایی در یک چشم یا بخشی از میدان بینایی نمایان می‌شود.

بر اساس پژوهش جدید محققان دانشگاه هاروارد در آمریکا، خطر سکته مغزی به صورت مستقیم با کیفیت زندگی و به ویژه با شرایطی که بر بسیاری از افراد تأثیر می‌گذارد، مرتبط است.

بر اساس این پژوهش که در مجله eClinical Medicine منتشر شده، احساس تنهایی احتمال سکته مغزی را بسیار افزایش می‌دهدافرادی که در طول زمان به طور مداوم زیاد احساس تنهایی می‌کنند در مقایسه با افرادی که به صورت مداوم کمتر احساس تنهایی می‌کنند، ۵۶ درصد بیشتر در معرض خطر سکته مغزی هستند.

به گفته یِنی سو (Yenee Soh)، سرپرست گروه پژوهشی، احساس تنهایی به عنوان یک مساله مهم بهداشت عمومی شناخته می‌شود و یافته‌های این پژوهش دلیل آن را بیشتر نمایان می‌کند.

پژوهشگران معتقدند افرادی که هر از چند گاهی احساس تنهایی را تجربه می‌کنند در معرض خطر سکته مغزی نیستند و این نشان می‌دهد تأثیر منفی احساس تنهایی در طولانی‌مدت مشخص می‌شود.

آن‌ها برای از بین بردن این احساس و حفظ سلامتی، این اقدامات را به افراد توصیه می‌کنند:

به باشگاه‌ها یا گروه‌های اجتماعی بپیوندید، در کلاس‌های مختلف (آشپزی، موسیقی و غیره) شرکت کنید، از رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید، از خانه بیرون بروید (به پارک، کتابخانه و… بروید)، با همسایگان خود صحبت کنید و مراقب خود باشید (مثلاً ورزش‌های داخل سالن انجام دهید و به سینما بروید).

ایجاد روابط با سایر افراد نیازمند زمان است. اگر فوراً همه‌چیز طبق برنامه پیش نرفت، دلسرد نشوید و ادامه دهید