دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بر احصاء مسائل و بحران‌ها در موضوع امنیت غذایی تاکید کرد و گفت: از این طریق دولت چهاردهم نیز با آگاهی از این مسائل در رفع آن اقدامات لازم را انجام دهد.

به گزارش جارچی اخبار، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه در نشست صمیمی با رؤسای مؤسسات پژوهشی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی به مناسبت پنجاهمین سالگرد تأسیس سازمان تات گفت: الگوی حکمرانی امنیت غذایی به یک معنا در تات شکل گرفته است و به نظر می‌رسد که شناخت مسائل، نیازها، راهکارها و آینده‌نگری در سازمان تات وجود دارد که همگی آنها عناصر حکمرانی هستند اما در موضوع امنیت غذایی باید مشخص شود که چه عناصری از حکمرانی امنیت غذایی در تات شکل گرفته است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه سازمان تات نسبت به گذشته ارتقا یافته است، گفت: اقداماتی که سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در زمینه امنیت غذایی صورت داده است به صورت مکتوب آماده شود که شامل گزارش کارکردی و آماری باشد در این گزارش‌ها ظرفیت پژوهشکده‌ها و دستاوردهای آن مشخص شود. در این سازمان آموزش و ترویج امنیت غذایی باید مدنظر باشد زیرا این رویکرد کمک می‌کند که پژوهشکده‌ها هدفمندتر به سمت اجرایی‌سازی سند پیش روند.

حجت السلام خسروپناه عنوان کرد: حکمرانی از سیاستگذاری شروع می‌شود و تا تنظیم‌گری و عرصه‌های دیگر ادامه دارد. در سیاستگذاری اولین اولویت این است که مسائل مشخص شوند.

وی به تصویب سند امنیت غذایی در شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد و گفت: با اینکه سند امنیت غذایی آماده شده بود اما تصویب آن برای مدتی متوقف شد و با اصلاحاتی دوباره در شورا به تصویب رسید و از سوی رئیس جمهور شهید ابلاغ شد، البته شورای عالی انقلاب فرهنگی در کنار تهیه و تصویب اسناد باید به نحوه اجرا نیز نظارت داشته باشد.