نتایج یک نظرسنجی نشان داد که بیش از دو سوم اسرائیلی‌ها خواهان کناره‌گیری نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هستند.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از روسیاالیوم، نتایج نظرسنجی انجام شده توسط کانال ۱۲ اسرائیل نشان داد که بیش از دو سوم اسرائیلی ها معتقد هستند که«بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی باید در پی حوادث ۷ اکتبر گذشته استعفا دهد.

بر اساس نتایج نظرسنجی این شبکه، ۴۴ درصد از پاسخ دهندگان معتقدند که نتانیاهو باید بلافاصله استعفا دهد، اما ۲۸ درصد می گویند که او باید پس از جنگ استعفا دهد. این بدان مفهوم است که ۷۲ درصد از ساکنان سرزمین های اشغالی از استعفای او در دوره کنونی و یا پس از پایان جنگ حمایت می کنند.

از سوی دیگر، ۲۲ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی معتقدند که نتانیاهو باید در سمت خود باقی بماند. حتی در میان حامیان نتانیاهو نیزدیدگاه ها متفاوت است و ۵۰ درصد از آنان موافق هستند که او باید بلافاصله یا پس از جنگ استعفا دهد، در حالی که ۴۲ درصد معتقدند که او باید دوره خود را به پایان برساند.

همچنین ۳۹ درصد از پاسخ دهندگان به پرسش های نظرسنجی، نتانیاهو را مسئول حوادث ۷ اکتبر می دانند، در حالی که ۱۸ درصد، «آهارون هالیوا»، رئیس سابق اطلاعات نظامی، ۱۰ درصد «هرزی هالوی»، رئیس ستاد ارتش، ۷ درصد «رونن بار» رئیس شین بت و ۴ درصد «یوآو گالانت»، وزیر جنگ اینم رژیم را مقصر می دانند.. در این میان، نتانیاهو تنها کسی است که در فاجعه ۷ اکتبر هیچ گناهی را نپذیرفته است.

این نظرسنجی همچنین حاکی از حمایت گسترده اسرائیلی ها از دستیابی به توافقی با حماس است که شامل آتش بس و بازگشت اسرا می شود، به گونه ای که ۶۴ درصد از این موضوع حمایت کردند و ۱۵ درصد مخالف آن بودند، ۲۱ درصد نیز گفتند که نظر خاصی ندارند.