مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌شرقی گفت: در سه ماهه نخست امسال اصناف و متخلفان حوزه کالا و خدمات استان، در واحدهای اجرای احکام به پرداخت بیش از ۷۵۴ میلیارد و ۳۱ میلیون ریال جریمه محکوم شدند.

به گزارش جارچی اخبار، «صمد حضرتی»، روز شنبه افزود: این جریمه به دنبال رسیدگی و مختومه شدن ۲ هزار و ۷۷۱ پرونده تخلف از سوی واحدهای اجرای احکام در این حوزه صادر شده است.

وی اظهار کرد: در بازه زمانی یاد شده ۲ هزار و ۸۸۸ پرونده تخلف در حوزه کالا و خدمات به واحدهای اجرای احکام وارد شده است و روند رسیدگی به ۲۵۰ پرونده تخلف در این حوزه نیز ادامه دارد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌شرقی گفت: در حوزه قاچاق کالا و ارز نیز به دنبال رسیدگی و مختومه شدن ۹۹۲ پرونده تخلف، برای متخلفان در این حوزه بیش از ۲ هزار و ۲۳۰ میلیارد و ۱۰۶ میلیون ریال جریمه صادر شده است.

حضرتی، ادامه داد: در این مدت یکهزار و ۵۷ پرونده تخلف در حوزه قاچاق کالا و ارز به واحدهای اجرای احکام استان وارد شده و اکنون رسیدگی به ۳۲۷ پرونده تخلف در این حوزه در جریان است.

وی با بیان اینکه در سه ماه نخست امسال ۱۴۳ پرونده تخلف در حوزه بهداشت، دارو و درمان رسیدگی و مختومه شده است، یادآور شد: به دنبال رسیدگی به پرونده های یاد شده برای متخلفان در این حوزه بیش از ۱۱ میلیارد و ۵۳۹ میلیون ریال جریمه صادر شده است.

حضرتی، ادامه داد: در این مدت ۱۶۱ پرونده تخلف در حوزه بهداشت، دارو و درمان به واحدهای اجرای احکام استان وارد شده و اکنون رسیدگی به ۲۱ پرونده تخلف در جریان است.

سازمان تعزیرات حکومتی یک مرجع تخصصی شبه قضایی جهت رسیدگی به پرونده هایی است که به عهده این سازمان گذشته شده و در سه حوزه رسیدگی به تخلفات صنفی مانند گرانفروشی، احتکار، کم فروشی و تقلب، بهداشت و درمان مانند رسیدگی به تخلفات داروخانه ها، پزشکان، بیمارستان ها و موسسات پزشکی غیرمجاز و قاچاق کالا و ارز فعالیت می کند.