مدیر کل سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی وزارت علوم از رشد نمایه‌سازی نشریات علمی و جهش در استاندارد نشر علمی کشور طی سه سال گذشته خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۷۲ نشریه علمی از ایران نمایه بین‌المللی اخذ کرده‌اند و این پیشرفت خوبی در این عرصه است.

به گزارش جارچی اخبار،  علی باقر طاهری‌نیا در بیست و نهمین نشست مجمع پژوهشگاه‌های ملی کشور بر لزوم همکاری پژوهشگاه‌ها با سازمان‌های اجرایی تأکید کرد و همکاری با پژوهشگاه جنگ و سازمان هواشناسی را فرصتی مناسب برای همکاری دانست.

معاون وزیر علوم و رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی در خصوص نشست سرآمدان آموزشی گزارشی ارائه داد و بر لزوم اجرایی سازی آیین نامه‌های ابلاغی از سوی وزارت تأکید کرد.

رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور هم به تغییر نام مرکز به مؤسسه و پیشرفت مؤسسه در رتبه بندی‌های مختلف در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: مؤسسه تحقیقات سیاست علمی کشور تلاش می‌کند علاوه بر پاسخ به نیازهای وزارت علوم، از متخصصان و اعضای هیات علمی خود بهره برده و تحولی در انتشارات و نظریه پردازی در حوزه سیاست‌گذاری ایجاد کند.

سروش قاضی‌زاده به معرفی طرح های جدید و در حال انجام مؤسسه از قبیل تشکیل اندیشکده مرجعیت علمی، طرح راه علم، بازنگری آیین‌نامه ارتقا و همکاری در تدوین اسناد راهبردی دانشگاه‌ها پرداخت و ضمن معرفی هویت شبکه ملی سیاست پژوهی علم، فناوری و نوآوری و شکل گیری دبیرخانه شبکه ملی مدیران تحقیق و توسعه در مؤسسه از پژوهشگاه‌ها دعوت کرد تا با پیوستن به این شبکه و همکاری بیشتر با مؤسسه در پیشبرد بهتر اهداف نقش تاثیرگذاری داشته باشند.

مدیر کل سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی وزارت علوم در ادامه از رشد نمایه سازی نشریات علمی و جهش در استاندارد نشر علمی کشور طی سه سال گذشته خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۷۲ نشریه علمی ما نمایه بین‌المللی اخذ کرده اند و این پیشرفت خوبی در این عرصه است.

صمد نژاد ابراهیمی گفت: نشریات نمایه شده در حوزه علوم انسانی در حال حاضر کم هستند. در حوزه علوم انسانی ظرفیت خوبی وجود دارد و امیدواریم در ماه‌های آینده با سرمایه‌گذاری بهتر خبرهای خوبی در این خصوص بشنویم.