تصادف تاکسی خودران (بدون راننده) با یک عابر در چین باعث بحث‌های زیادی درباره چالش‌های فناوری رانندگی خودران شده است.

به گزارش جارچی اخبار، وبگاه استرِیتس تایمز در گزارشی آورده است: یک تاکسی خودران که شرکت برجسته فناوری بایدو آن را طراحی کرده بود، به‌تازگی با یک عابر پیاده در شهر ووهان (مرکز استان هوبئی در چین) برخورد کرد و بحث‌های داغی را درباره چالش‌ها و محدودیت‌های پیشِ روی فناوری رانندگی خودران، به‌ویژه در شرایط پیچیده، به راه انداخت.

به گفته کارشناسان این صنعت، استفاده از تاکسی‌های خودران در شهرهای زیادی در سراسر چین باعث نگرانی رانندگان تاکسی شده است؛ زیرا آنان نگران از دست دادن شغل خود در بحبوحه تشدید توجه به خودروهای خودران هستند.

بنا به اظهارات سخنگوی شرکت بایدو، بحث‌ها درباره چالش‌های فناوری تاکسی‌های خودران هنگامی شروع شد که ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌داد فردی در خیابان، نزدیک یک وسیله نقلیه خودران نشسته است. هنگامی که چراغ راهنمایی سبز شد، خودرو شروع به حرکت کرد و با عابر پیاده، برخوردی جزئی داشت. عابر پیاده به بیمارستان منتقل شد و در معاینه هیچ آسیب ظاهری مشاهده نشد.

شرکت بایدو واقع در پکن (پایتخت چین) در زمینه توسعه فناوری خودروهای خودران سرمایه‌گذاری زیادی انجام داده و روبوتاکسی‌ها (تاکسی‌های بدون راننده) در حال حاضر در برخی مناطق پکن و شهرهای چونگ‌چینگ، ووهان و شنژن چین استفاده می‌شوند.

بایدو بیش از ۵۰۰ روبوتاکسی در شهر ووهان دارد و برنامه‌ریزی کرده است تا پایان سال ۲۰۲۴ میلادی این تعداد را به هزار تاکسی برساند. این شرکت همچنین قصد دارد اندازه ناوگان و منطقه عملیاتی خود را در سراسر چین گسترش دهد و بزرگ‌ترین منطقه سواری کاملاً بدون راننده در جهان را بسازد.

آقای ژانگ شیانگ (Zhang Xiang)، محقق بخش خودرو در دانشگاه فناوری شمال چین، درباره تصادف تاکسی خودران با عابر پیاده اظهار داشت: این حادثه در ووهان نشان می‌دهد که فناوری خودران در چند سال گذشته پیشرفت چشمگیری داشته؛ اما هنوز در شرایط پیچیده و متغیر جاده با مشکلاتی مواجه است.