به سبب‌ عدم پرداخت ۸ ماهه حقوق، کارگران پیمانکاری آبفای رودباررغبتی به کار ندارند. طی یک هفته گذشته تعدادی از کارگران خود خواسته محل کار خود را ترک کرده‌اند.

به گزارش جارچی اخبار، یک منبع کارگری با بیان اینکه بیش از ۸ ماه است حدود ۶۰ کارگر پیمانکاری آبفای رودبار حقوق دریافت نکرده اند و با ترک کار شماری از کارگران، آبفا با مشکل کمبود نیروی کار مواجه شده است، به ایلنا گفت: در شهرستان رودبار کسی پیگیر مطالبات کارگران آب و فاضلاب رودبار نیست.

به گفته این کارگر؛ شرایط سخت کار باعث شده کارگران تمایل زیادی به کار در آب و فاضلاب رودبار نداشته باشند؛ زندگی آن‌ها با حداقل حقوق آنهم با ۸ ماه حقوق معوقه نمی‌چرخد بنابراین مجبورند به کارهای آزاد و دلالی روی بیاورند تا از پسِ هزینه‌های زندگی خود بربیایند.

این کارگر با بیان اینکه با طولانی شدن وضعیت بلاتکلیف موجود کارگران نمی توانند جوابگوی معیشت خانواده‌های خود باشند افزود: طی هفته جاری چند تن از کارگران با مراجعه به دفتر مدیریت آبفای رودبار درخواست وصول بخشی از مطالبات خود را کرده‌اند که متاسفانه با بی‌توجهی مسئولان آبفای رودبار همراه شد و تنها یکی از کارگران توانست مبلغ ده میلیون تومان از مطالبات هشت ماهه خود را وصول کند.

او با ابراز تاسف از اینکه برخی از کارفرمایان به سادگی حقوق کارگران را تضییع می‌کنند، گفت: متاسفانه مسئولان آبفای رودبار درتوجیهِ اینکه چون کارگران متعلق به شرکتِ پیمانکار هستند، پیگیر مطالبات کارگران نیستند!

وی تأکید کرد: پیمانکاری بودن، رفع مسئولیت نمی‌کند. طبق ماده ۱۳ قانون کار، شرکتِ واگذارکننده، مسئولیتهای متعددِ قانونی در قبال شرکتی دارد که کار را به آن واگذار کرده است. همه‌ی رفتارها و حقوق مکتسبه‌ای که در شرکت مادر بوده در شرکتِ پیمانکار هم باید رعایت شود و مسئولیتِ نظارت بر این موضوع برعهده‌ی شرکتِ مادر است. قرار نیست به دلیلِ واگذاریِ کار به شرکتِ پیمانکار حقوق کارگر تضییع شود.

این کارگر تصریح کرد: احساس ما کارگران پیمانکاری آبفای رودبار این است که مسئولان رودبار توان حل مشکلات موجود را ندارد از این رو سعی می‌کنیم برای حل مشکلات خود، از مسئولان استانی درخواست کمک کنیم